top of page

עו"ד פורגש חוסכת תביעות סרק כנגד המדינה ודיונים מיותרים מצד תובעים


שומר סף הוא כינוי לנושא משרה במנהל הציבורי שמתוקף תפקידו מופקד על שמירת כללי מנהל תקין, ומשמש כ"שומר הסף" שעליו למנוע משחיתות ופגיעה בטוהר המידות להיכנס במפתנו של הגוף הציבורי בו הוא מכהן. בכל חודש, המגזין יציג לציבור הקוראים את "שומרי הסף" שלו. החודש הכירו את אורנה פורגש, מנהלת המחלקה לענייני ביטחון ואכיפה משולבת בפרקליטות מחוז תל אביב אזרחי.


עו"ד אורנה פורגש מכהנת בתור פרקליטה בפרקליטות כבר למעלה מ-30 שנה. כיום היא עומדת בראש המחלקה לענייני ביטחון ואכיפה משולבת בפרקליטות מחוז תל־אביב – תפקיד הדורש ניהול והכוונה של 25 פרקליטים שמייצגים את המדינה בתיקים מורכבים ורגישים. כך למשל, המחלקה שבראשותה מייצגת בערכאות משפטיות את הגופים הביטחוניים ומערכת אכיפת החוק בתביעות נזיקין ואף כוללת פעילות ענפה של אכיפה משולבת באמצעות הליכים מנהליים ואזרחיים ללחימה בפשיעה. כך למשל, ייצגה את המדינה בפרשת לסרי – תביעת האחים לסרי והוריהם את המדינה על החשדות שעלו כנגד האחים על רצח אסף שטיירמן. תביעתם נדחתה בבתי המשפט המחוזי והעליון. היא ייצגה את המדינה בפרשת פנחס בוחבוט ז"ל נגד משטרת ישראל, הידועה גם בתור פרשת האחים פריניאן או פרשת "תיקים באפילה" – ואשר בעקבותיה קמה וועדת זיילר כדי לבחון את התנהלות המשטרה.


"בהתנהלותה המקצועית והעניינית, עו"ד פורגש חוסכת תביעות סרק כנגד המדינה ודיונים מיותרים מצד תובעים פוטנציאלים על נזקים לכאורה שנגרמו להם מצד עובדי מדינה"



בהתנהלותה המקצועית והעניינית, עו"ד פורגש חוסכת תביעות סרק כנגד המדינה ודיונים מיותרים מצד תובעים פוטנציאלים על נזקים לכאורה שנגרמו להם מצד עובדי מדינה. סדר עבודתה מאוד מקצועי: לפני הגשת תביעה אזרחית התובעים פונים אליה במכתב דרישה לתשלום פיצויים בגין נזקי המדינה לכאורה. אם יש בסיס לדרישתם – היא מגיעה איתם להסדר או פשרה טרם הגשת כתב תביעה. עם זאת, אם התביעה חסרת בסיס – היא מציגה להם מדוע בקשתם חסרת עילת תביעה ולרוב התובעים מושכים את הדרישה לתשלום. בכך היא מייעלת את עבודת המערכת, מורידה את העומס מבתי המשפט ומגבירה את אמון הציבור במערכת המשפט בישראל.

עו"ד פורגש נולדה וגדלה בבאר־שבע. כיום היא מתגוררת בתל־אביב עם בן זוגה סת קינדלר, פסיכיאטר במקצועו ולשניים בת בשם תום המשרתת בצה"ל. את דרכה המקצועית החלה פורגש בלימודי משפטים באוניברסיטת תל־אביב אותם סיימה בשנת 1992. לאחר מכן התמחתה בפרקליטות האזרחית למשך שנה וחצי. מאז, במשך שלושה עשורים, היא עושה חיל בתפקידה בתור "שומרת סף".







Comments


bottom of page