top of page

הוצל"פ: סיוע בהחזר חובות במתן מענקים והלוואות ללא ריבית


רשות האכיפה והגבייה יוצאת ביוזמה חדשה. הרשות מפרסמת בימים אלה קול קורא, המזמין ארגונים ללא כוונת רווח, שכחלק מפעילותם נותנים מעטפת סיוע ושירות להתמודדות סדורה עם חובות וליציאה ממעגל החובות, לפרסם באמצעותה דף מידע אודות שירותיהם. בכוונת הרשות להנגיש את המידע על הארגונים, או את תמציתו, לציבור החייבים בישראל, באמצעים שונים ובין היתר: בעלוני מידע, במסרונים סלולריים ובפרסום באתר הרשות.


שירותי הליבה המשלימים שבכוונת רשות האכיפה והגבייה לפרסם לציבור החייבים יהיו: ייצוג משפטי בהתנדבות, סיוע בהחזר חובות במתן מענקים ובהעמדת הלוואות ללא ריבית, ייעוץ כלכלי ללא עלות ליציאה ממעגל החובות. שירותים אלה יינתנו על ידי ארגונים ללא כוונות רווח העוסקים בתחומים אלה והרשות תרכז את המידע אודותיהם עבור החייבים, כשירותים אפשריים משלימים להתמודדות החייבים עם החובות.


יוזמה זו הינה פרי חזונה החדש של רשות האכיפה והגבייה שהושק לאחרונה. במסגרתו מובילה הרשות את האכיפה והגבייה, בהגינות, במקצועיות, ביוזמות ובחדשנות. היעדר כל התמודדות של חייבים עם חובות, אינו משרת אותם או את הזוכים והרשות צופה כי מהלך הנגשה זה יניע חייבים לטפל בחובותיהם. ריכוז אפשרויות הסיוע המשלימות לטיפול בחובות צפוי להיות נגיש ונוח. יצירת דף מידע מקצועי, המפנה את החייבים ישירות לארגונים, צפוי להגביר משמעותית גם את הגבייה לזוכים.


לצורך הצטרפות ליוזמה מתבקשים הארגונים למלא שאלון מפורט ומקוון ובו פרטים אודותיהם, בדבר שירותיהם, תוך תיאור קהל היעד שלהם ובצירוף עלון דיגיטלי או הפנייה לאתר האינטרנט של הארגונים. כמו כן נדרשים הארגונים למסור לרשות פרטי הנהלת ואנשי הקשר בארגונים, בקישור: https://survey.gov.il/he/KORKORE1.


לדברי מנהל הרשות מר אורי ולרשטיין: "רשות האכיפה והגבייה היא הגוף הממלכתי המרכזי במדינת ישראל העוסק בעולם החובות. לפיכך הרשות רואה חובה, כחלק מעשייתה, לחולל שינוי כלכלי וחברתי ולסייע לחייבים להתמודד עם חובותיהם. אנחנו פועלים במישורים שונים למתן סיוע בהכוונה וליצירת שיתופי פעולה עם משרדים וגורמים רלוונטיים בקהילה. פרסום ארגונים ועמותות הפועלים ומסייעים בייצוג חייבים או במתן מענקים והלוואות ללא ריבית, הם חלק משירותים מבוזרים שהרשות מעוניינת לרכז עבור החייבים. אנו מאמינים שיוזמה זו תשרת משמעותית גם את הזוכים. בנוסף וכחלק מתהליך יציאת חייבים ממעגל החובות מוצאת הרשות להנגיש לחייבים שירותי ייעוץ כלכלי. הכל במטרה לסייע בהחזרת החייבים לעולם הכלכלי והחברתי אגב הסדרת החובות, תוך דאגה כי לא ישובו למעגל זה. תכליתה של היוזמה החדשה, היא לאגד תחת קורת גג מרוכזת ומונגשת, קישורים לשירותים המשלימים לחייבים, שיינתנו באמצעות ארגונים ללא כוונת רווח, מקום שרשות האכיפה והגבייה מנועה מלהעניק את השירותים בעצמה".







Comments


bottom of page