top of page

הבעל נידון לשמונה שנות מאסר על עבירות המין שביצע - וישלם פיצוי של 335 אלף שקל


מאת: שלמה בוצ'צ'ו

בפסק דין תקדימי שניתן לאחרונה בבית המשפט למשפחה בראשון לציון, נפסק כי על גבר שהורשע באונס להחזיר לגרושתו כ-300 אלף שקלים ששילמה עבורו כפיצוי לקורבן האונס.


הבעל, שוטר במקצועו, נידון ל-8 שנות מאסר על עבירות מין חמורות שביצע. בעודו בכלא התגרש מאשתו, והשניים הסכימו שהיא תקבל את דירת המגורים שלהם תמורת ויתור על כתובתה ומזונות.


אולם לאחר מכן התברר כי על הדירה רובץ עיקול, כחלק מתביעה אזרחית שהגישה הקורבן נגד הבעל. כאשר ניסתה האישה להעביר את הדירה על שמה, היא נתקלה בקשיים.


5 שנים לאחר הגירושין, נפסק כי הבעל צריך לשלם לנאנסת פיצוי של כ-335 אלף ש"ח. הבעל שילם זאת, בניסיון למנוע את מימוש הדירה. אך האישה, שחששה מפינויה מהדירה יחד עם ילדיה, שילמה בעצמה רבע מיליון ש"ח לנאנסת כדי לבטל את העיקול.


לאחר מכן תבעה האישה את בעלה לשעבר, בטענה שלא ידעה על העיקול במועד הגירושין ולא לקחה זאת בחשבון.


הבעל טען שהיא ידעה על העיקול והסכימה בשתיקה לשאת בו. אולם השופטת מיכל ברגר בלום קיבלה את גרסת האישה, וקבעה שלא הגיוני שהיא הסתכנה בפינוי מהדירה במודע.

השופטת ביקרה את עמדת הבעל, וקבעה שאי אפשר לקבל מצב שבו אדם אחר יישא במקומו בפיצוי על עבירות המין שביצע. בסופו של דבר, נפסק כי הבעל ישיב לאישה את 250 אלף השקלים ששילמה לנאנסת, בתוספת 55 אלף שקל הוצאות משפטיות.


עוד בכותרות:

Comments


bottom of page