top of page

חובות של מיליונים: טווין פתרונות העוסקת בצביעת חוטים מבקשת הקפאת הליכים


חברת טווין פתרונות, המפתחת מכונות לצביעת חוטים לטקסטיל, מבקשת להקפיא לחודשיים את ההליכים נגדה, על מנת לאפשר גיבוש הסדר נושים וגיוס כספים להמשך פעילותה.


החברה, שהוקמה ב-2015 על ידי האחים אלון וארז משה, מדווחת על חובות של 5.7 מיליון דולר, לאחר שהושקעו בה כ-80 מיליון דולר במהלך השנים. 80% ממניות החברה מוחזקות בידי קרנות הון סיכון שהשקיעו בה.


יו"ר דירקטוריון החברה הוא אלון בר-שני, לשעבר מנכ"ל HP Indigo, והמנכ"ל הנוכחי הוא דן רפפורט, בעל ניסיון רב בתעשיית ההיי-טק. החברה מציינת כי המוצר שפיתחה כבר נמכר במספר מדינות.

טכנולוגיית הדפסה דיגיטלית על חוטי טקסטיל שפיתחה טווין, מאפשרת צביעה של חוטים באורך וצבע כלשהם ללא תלות בקטלוג. התהליך מתבצע ללא שימוש במים ומפחית באופן משמעותי את כמות פסולת החוטים.


במאי 2021 גייסה החברה 28 מיליון דולר לפי שווי חברה של 90 מיליון דולר. בין המשקיעים בסבב זה ניתן למנות את מנורה מבטחים, מיטב דש, אנליסט, משפחת לנדא, קרן ניו אירה, חברת Coats וקרנות השתלמות של האוניברסיטה העברית ו-HP.


עם זאת, בינואר 2022 פיטרה החברה כשליש מעובדיה, כ-30 איש. החברה מייחסת את הקשיים הפיננסיים למלחמה באוקראינה, אשר מנעה ממנה לגייס הון נוסף. כעת היא מנהלת מו"מ עם משקיעים, ומקווה להשלים גיוס של 4 מיליון דולר נוספים תוך חודשיים, לפי שווי חברה של 5 מיליון דולר בלבד.


בנק מזרחי טפחות, שלו חייבת טווין 1.3 מיליון דולר, תומך בבקשתה להקפאת הליכים ואף הסכים להעמיד מימון ביניים יחד עם חלק מהמשקיעים הקיימים. הקפאת ההליכים אמורה לאפשר לחברה לגבש הסדר חובות שיאפשר המשך פעילות.


הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, והונחה על שולחנה של השופטת עירית וינברג נוטוביץ.


עוד בכותרות:


Comments


bottom of page