top of page

משדר מיוחד: השופט אלקלעי על זכויות וההגנות העומדות לרשות ההאזרחים


ישראל במלחמה, עניינים משפטיים הופכים מורכבים יותר ויותר ודורשים הדרכה של מומחים. כדי לשפוך אור על אתגרים משפטיים שונים המתעוררים בזמן המלחמה בישראל. למשדר מיוחד שישודר (ביום 9.11.23 שעה 15:00) במחוז מרכז, הוזמנו מומחים בעלי שם בדיני עבודה, משפט פלילי, דיני משפחה ודיני מקרקעין.


השופט עזריה אלקלעי, עו"ד עדי אלבוים, עו"ד דוד טובול ועו"ד לירן כפיר יציעו את התובנות והמומחיות שלהם במגוון נושאים דחופים כמו חוזים, זכויות דיני עבודה, זכאות לדמי אבטלה, זכויות פנסיה, עניינים פליליים בזמן מלחמה, סכסוכי משמורת ילדים ופיצויי במקרקעין.


השופט עזריה אלקלעי, דמות בולטת בעולם המשפט, מביא לתוכנית מומחיות רבה. עם התמקדות בדיני עבודה, חוזים והשלכותיו בזמן מלחמה, השופט אלקלעי מצויד היטב להתמודד עם הזכויות וההגנות העומדות לרשות האזרחים בזמנים מאתגרים שכאלה.


בנוסף, השופט אלקלעי מדגיש את החשיבות של שמירה על יחס הוגן והבטחה שאנשים לא ינוצלו או יקופחו שלא כדין בתקופות מלחמה. ושופך אור על חוקיות הפעולות שמבצעות חברות, כגון הסכמים והוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום ללא הסכמה.


עו"ד עדי אלבוים, תורם להבנה מקיפה יותר של הנוף המשפטי סביב זכויות עובדים ומעבידים בתקופת מלחמה. כאשר הכלכלה מתמודדת עם אתגרים לא פשוטים, חברות רבות, כולל רשתות גדולות, פנו להוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום ללא הסכמתם. מומחה לדיני עבודה עו"ד אלבוים ידון בחוקיות של פעולות מסוג זה, בזכויות העובדים והמעבידים ובהשלכות האפשריות הן על המעסיק והן על העובדים. הבנת חוקי העבודה בזמן מלחמה הופכת חיונית בהבטחת יחס הוגן והגנה על זכויות העובדים.


עו"ד דוד טובול מביא את מומחיותו במשפט הפלילי כדי לדון במסגרת המשפטית בזמן מלחמה. זה כולל התייחסות לסוגיות פליליות שעלולות להתעורר בתקופות של סכסוך והבהרת הזכויות והחובות של אנשים המעורבים במקרים כאלה.


ובעוד ענייני דיני משפחה יכולים להפוך למורכבים יותר, במיוחד בנוגע לסכסוכי משמורת ילדים. עו"ד לירן כפיר יספק תובנות לגבי השיקולים המשפטיים סביב הסדרי משמורת ילדים בתקופה מאתגרת זו.


ראשת מחוז מרכז, עו"ד רומי קנבל תעלה לשידור - ותסביר על מענה ושירות לעורכי הדין בתקופת המלחמה.







Comments


bottom of page