top of page

המנכ"ל לשעבר: משה שפיצר תובע חברות גז טבעי בדרום הארץ בכ-8 מיליון שקל


משה שפיצר, אשר ניהל שלוש חברות העוסקות בהפצת גז טבעי בדרום הארץ, תובע מהן 8 מיליון שקל בעקבות פיטוריו - חודשיים לאחר שהחברות הגישו נגדו תביעה בסך 30 מיליון שקל. שפיצר פנה לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב עם תביעתו נגד חברת EPC לתשתיות גז טבעי וגז טבעי דרום. התביעה הונחה על שולחנו של השופט ד"ר יוסי רחמים (בצילום).


החברה לתשתיות גז טבעי עוסקת בהקמה ובניהול של תשתיות בתחום זה; נגב גז טבעי מחזיקה בזיכיון להפצת הגז באזור הנגב; וגז טבעי דרום היא בעלת הזיכיון באזור אשקלון-אשדוד. החברות נמצאות בבעלות ראנד מטבחים מקבוצת אמישראגז, אהרון חמו וקרן התשתיות ג'נריישן קפיטל. הן טוענות במסגרת תביעתן, כי שפיצר גנב מהן 52.5 מיליון שקל וגרם להן נזק של 16 מיליון שקל נוספים במשך תקופה ממושכת. שפיצר מציין בתביעתו, כי יש לו תשובות משכנעות לטענות נגדו, וכי תביעת החברות ממתינה להחלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע לסמכות לדון בה.


שפיצר טוען כי למעשה הוא ייסד את החברות בשנת 2009, לאחר שקודם לכן שימש תפקידים שונים בחברת אמישראגז שהקימה אותן. הוא הוביל את החברות לזכייה במכרזים במשרד האנרגיה והתשתיות, ולאחר שהבעלים השקיעו בהן 10 מיליון שקל בלבד - הן מוערכות כיום בכ- 612 מיליון שקל- ולדבריו, יהיו שוות לערך של מאות מיליוני שקלים נוספים בזכות הישגיו. שפיצר גם מציין לזכותו את העובדה כי למרות שהחברות פועלות רק בדרום הארץ, הן מספקות יותר ממחצית הכמות הארצית של גז בלחץ נמוך וטועןשהן החזקות החזקות ביותר בתחום זה.


שפיצר אומר כי מאז 2019 התרחשו כמה אירועים ששינו באופן משמעותי את האווירה שבה פעל בתפקידו. אלקו התק"ש מכרה את מניותיה לקרן ג'נריישן, שהתמקדה בעיקר בצד הכלכלי ולא בצד התפעולי; מנהלי ראנדהתחלפו וצמצמו את מעורבותם; כך גם פעילותם של נציגי חמו פחתה; ישיבות ההנהלה התקצרו מאוד והפכו לבלתי יעילות. הנטל הביורוקרטי התגבר, ראש רשות הגז הטבעי התחלף והצטמצם שיתוף הפעולה עםהזכיינים, ולכך נוספו על כ האתגרים כמו הקורונה ומלחמת חרבות ברזל.


שפיצר מציין כי הנסיבות הללו הובילו לתחושת מיצוי הדדית הן מצידו והן מצד הבעלים, וביוני השנה הם הגיעו  להסכמה על סיום תפקידו. לדבריו, הפרידה הייתה נעימה ובשיתוף פעולה, מבלי שהועלו טענות כלפיו. עם זאת, במקום לקבל הסכם פרישה מיטיב כפי שהובטח לו, הוא קיבל בחודש אוגוסט הודעת פיטורים רטרואקטיבית ולאחר מכן את התביעה שהוגשה נגדו. לטענתו, מדובר בכתב תביעה מופרך ובלתי מבוסס, המושתת על עיוותים ואי-דיוקים, ואם היה נערך לו שימוע כנדרש - הוא היה מצליח להציג תגובה מפורטת ומשכנעת.


שפיצר טוען, כי הוא היה זכאי להודעה מוקדמת של שנה ולכן תובע שכר והפרשות עד אוגוסט 2025, מענק של 2.5 מיליון שקל על עידכון תעריפי הגז, דמי הודעה מוקדמת ותקופת צינון, פיצוי על עריכת שימוע וכן לקבוע שהחברות חייבות לשלם לו את הפיצויים ואת קרנות הפנסיה שהקפיאו בעקבות טענותיהן נגדו.

 

コメント


bottom of page