top of page

סליחה תקלה: חיים אתגר וקשת נאלצו למחוק שתי תוכניות של "יצאת צדיק"


חברת קשת נאלצה למחוק שתי תוכניות של "יצאת צדיק" מכל הפלטפורמות שבבעלותה, וזאת במטרה לסיים הליך תביעה שהוגש נגדה על ידי אחד מבעלי המקצוע שהופיעו בתוכניות.


ההסרה תכלול את כל תכני הפרקים, ולא רק את הקטעים שבהם הופיע בעל המקצוע. "יצאת צדיק" שואפת לחשוף אי-סדרים ושיטות עבודה לא מקצועיות, ועוררה לא פעם התנגדויות ואיומים בקרב בעלי מקצוע שהופיעו בה. מחיקת הפרקים נחשבת לצעד משמעותי. התביעה הונחה על שלוחנו של הרשם הבכיר מיכאל שמפל (בצילום), מבית משפט השלום תל אביב.


בסוף 2022 שודר פרק של "יצאת צדיק" אשר התמקד בטכנאי מיזוג אוויר. כנהוג בתוכנית, המערכת יצרה תקלה פשוטה והזמינה טכנאים לטיפול בבעיה, תוך תיעוד מעשיהם במצלמות נסתרות. טכנאי המזגנים יורם וקנין היה אחד מהטכנאים שהוזמנו.


וקנין הופיע כבר באחד הפרקים ב-2018, אז הנחה את התוכנית חיים הכט, ותועד פעם נוספת כאשר את התוכנית הנחה חיים אתגר. לדבריו, למרות שבשני המקרים פעל בצורה מקצועית ונכונה, בתוכניות נטען כי הוא פעל באופן לקוי, תוך הכפשתו. 


לאחר השידור הגיש וקנין תביעה נגד חברת שידורי קשת, עורכת התוכנית שרית לוי והמנחה חיים אתגר, וטען בין השאר בדבר כישוריו ואמינותו של המומחה מטעם התוכנית. בנוסף לפיצוי בסך 37 אלף שקלים דרש ביקש וקנין לחייב את הנתבעים לפרסם הכחשה ולמחוק את הפרסומים שקשורים אליו. 


בקשת טוענים כי התביעה של וקנין מעוררת תמיהה במיוחד, מכיוון שלא די בכך שנתפס בקלקלתו, אלא שהוא דורש גם פיצוי. הראיות הברורות מצביעות על כך - שכל מה שפורסם על התובע היה אמת לאמיתה.

על אף הטענות של קשת ו"יצאת צדיק", לאחרונה הודיעו הצדדים כי הגיעו להסדר במסגרת הליך גישור.


הם הסכימו כי מבלי שאף צד יודה בטענה כלשהי, חברת קשת תסיר את שני הפרקים מהפלטפורמות שבבעלותה ותימנע מהפצת התוכניות בשידורים חוזרים. בנוסף הוסכם כי הצדדים לא יפרסמו את דבר ההסדר ואת תוכנו.  


Comments


bottom of page