top of page

הפוך רותח: עורכת דין למשפחה תובעת כ-700,000 שקלים מרשת בתי הקפה ארומה


עורכת דין תובעת כ-700,000 שקל מרשת קפה ארומה הולדינגס בע״מ, שפע זכיונות בע"מ ואחרים בטענה להפרת הסכם שכירות של חנות בתל אביב. התביעה הונחה על שולחנו של השופט גיא הימן (בצילום) מבית המשפט השלום בתל אביב.


בתביעה נאמר כי רשת ארומה שכרה מן התובעת ביולי 2017 למשך 5 תקופות בנות 24 חודשים כל אחת, חנות ברחוב בוגרשוב בתל אביב. אולם, ארומה לא שילמה את דמי השכירות עוד במהלך תקופת האופציה השנייה של השנה שעברה.


לדברי התובעת, הנתבעות הפרו את ההסכם כאשר נטשו את החנות ללא הודעה מוקדמת ללא תיאום מראש בניגוד להסכם ותוך ביצוע "הרס כליל של תשתיות החנות, והותירו את המושכר לא ראוי לשימוש".


מנגד, טוענת רשת ארומה כי "התובעת היא זו שהפרה את הסכם השכירות והנתבעות רק פעלו להקטנת נזקיהן, כל זאת מבלי להפר את הסכם השכירות עם התובעת. התובעת סירבה, בניגוד להסכם השכירות בין הצדדים, לתקן את הליקויים הכבדים שהיו קיימים במושכר".


בנוסף, הם טוענים כי לאחר פינוי המושכר - השכירה עורכת הדין את המושכר לצד ג' בחלק מתקופת התביעה. "ברור שלא נגרם לה כל נזק ו/או כל הפסד הכנסה כפי שטענה בכתב התביעה, שפע זכיונות שילמה לה את מלוא דמי השכירות עד למועד הפינוי".


בארומה אומרים כי "התובעת אף מעלימה עובדות ומסרבת להציג לנתבעות את הסכם השכירות עליו חתמה עם השוכר החדש, דבר המחזק את החשש כי כל תביעתה נגועה בניסיון לעשיית עושר ולא במשפט מצידה".


עם זאת, התובעת מציינת כי התנהלות הנתבעות "גובלת במרמה, הם שלחו שוכר מדומה העונה לשם אבולעפיה, ניהלה עמו מו״מ לצורך השכרת המושכר - בזמן שב״כ הנתבעות לוחץ להתפשר על סכום פיצוי נמוך".


עוד היא מוסיפה כי כאשר סירבה להתפשר עם ב״כ הנתבעות על סכום הפיצוי "באופן תמוהה השוכר המדומה שנשלח מטעמן של הנתבעות חזר בו מהמו״מ ולא חתם על הסכם".  

Comments


bottom of page