top of page

בעלי בניין ברחוב פין תובעים 6 מיליון שקלים משותפיהם בטענה להפעלת בית בושת


חברת פיתוח הנדל"ן א.ר.י מ.א.י נכסים והשקעות בנדל"ן תובעת סכום של 5.9 מיליון שקל משישה בני משפחת גרנדיר, בטענה שהפעילו עסק לא חוקי של בית בושת בבניין שבבעלות הצדדים. התביעה הונחה על שולחנו של השופט בנימין הירשל דורון (בצילום) מבית המשפט המחוזי בתל אביב - נגד ברוריה, ציפורה, יעקב, בן-ציון , שלמה ורות גרנדיר.


התביעה עוסקת בבניין שבמתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב ברחוב פין, כאשר התובעת מחזיקה ב-88% מהזכויות והנתבעים ב-12%. לטענתה, הנתבעים הפעילו בבניין בית בושת במשך שנים, אף על פי שהשבחת הנכס היא אינטרס של כלל הבעלים - הנתבעים תקעו הנתבעים מקלות הגלגלי ההליכים התכנוניים ובלמו כל תוכנית שהיא ניסתה לקדם. במקום זאת, הם בחרו להמשיך להרוויח מהכנסות בלתי חוקיות ובכך פגעו גם בשכנים ובתושבי השכונה. 


לטענת התובעת, מעבר לבעייתיות שבקיום עסק לא חוקי בבניין, קיומו של בית הבושת הבריח שוכרים פוטנציאליים ליתר חלקי הבניין, אשר רוב הזמן נותרו ריקים. בנוסף, מי ששכרו שילמו פחות מהמחיר המקובל בשוק. הפעלת בית הבושת הבלתי חוקי גם מנעה את יישומו של הסכם משנת 2023 להפעלת בוסטל בנכס, תמורת 1.9 מיליון שקל בשנה בלבד: הצד השלישי בחר למשוך את ידו מההסכם משום שהתובעת לא יכלה להבטיח שפעילות בית הבושת תיפסק. 


לפי דברי התובעת, בשלב זה החל הליך תכנוני שניתן ליישם לפי כללי תמ"א 38, אם הנתבעים יסכלו גם אותו - תאבד לחלוטין ההזדמנות לבצע פרויקט מסוג זה וייגרמו נזקים רבים נוספים.


コメント


bottom of page