top of page

שופרסל תובעת 12 מיליון שקל: טוענת שנצבא לא עמדה בחובתה לקבל היתר של העירייה


רשת שופרסל תובעת 12 מיליון שקל מחברת נצבא, בטענה להפרת הסכם שכירות בחולון. התביעה הונחה על שולחנו של השופט המוערך יעקב שפסר (בצילום) מבית המשפט המחוזי מרכז.


שופרסל טוענת כי שכרה מנצבא בשנת 2000 נכס בשטח של 7,800 מ"ר ברחוב המרכבה בחולון לצורך הפעלת סניף שלה. ההסכם נחתם למשך שמונה שנים ועוד שתי תקופות נוספות באותו אורך, ומאוחר יותר הוסכם להאריך את ההסכם עד לשנת 2031. ההסכם קבע, כי שופרסל אחראי על קבלת רשיון העסק וכי ברשותה יהיה אישור לשימוש מסחרי במבנה או היתר חורג לתקופה של עשר שנים.


לדברי שופרסל, ביוני 2021 הודיעה לה עיריית חולון, כי הסניף שלה אינו עומד בדרישות להיתר הבנייה של הנכס, זאת משום שההיתר לשימוש חורג שניתן לנצבא פקע בשנת 2011 והיא לא ביקשה להאריך אותו. לטענת שופרסל, עובדה זו מעידה על הפרת ההסכם מצידה של נצבא, אשר טענה, כי חובתה הייתה לדאוג להיתר שימוש חורג לתקופה של עשר שנים בלבד, ושופרסל הייתה יכולה לבטל את ההסכם בהעדר היתר כזה.


שופרסל מסרבת לקבל את העמדה הזו, שלדבריה סותרת את נוסח ההסכם, את כוונתו ואת מטרתו. לדבריה, נצבא אף פנתה לשוכרים אחרים לפני ביטול ההסכם ביניהן, דבר שמעיד על חוסר תום לב. בחודש שעבר שופרסל על ביטול ההסכם, והיא תובעת כעת פיצוי עבור התקופה שבה לא יכלה להפעיל את הסניף ועל השקעות שביצעה בו. 


Comments


bottom of page