top of page

36 חודשי מאסר על ארדיס מוחלאס בגין ניכוי תשומות ללא תיעוד במיליוני שקלים


השופטת יעל פרדלסקי (בצילום) גזרה 36 חודשי מאסר בפועל על ארדיס מוחלאס, תושב לוד, בעקבות הרשעתו בניכוי תשומות ללא תיעוד בסכום מס כולל של כ-8.5 מיליון שקל.


בנוסף, היא גזרה על הנאשם 10 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים וכן קנס כספי של 180,000 שקל. הנאשם יתחייב גם לשלם 50,000 שקל לאוצר מדינת ישראל באם יעבור על העבירות בהן הורשע במשך שנתיים מיום שחרורו.


לפי גזר הדין מוחלאס, הוא בעל המניות ומנהלה הפעיל של חברת "מרקי בר הרצליה בע"מ", העוסקת בענף פעילויות הספורט, הורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע 17 עבירות ניכוי תשומות ללא תיעוד במטרה להתחמק או להשתמט מתשלום מס בנסיבות מחמירות ובוצעו בין השנים 2013 ל-2015. סכום המס הכולל שנכלל בגזר הדין עומד על 8,491,934 שקל.


השופטת: "בית משפט זה כבר קבע, לא אחת, כי עבירות המס מתאפיינות בחומרה יתרה נוכח פגיעתן 14 הישירה- בקופה הציבורית, והעקיפה- בכיסו של כל אזרח, ולאור חתירתן תחת ערך השוויון 15 בנשיאת נטל המס ... לאור הלכה זו הותוותה בפסיקה מדיניות הענישה, לפיה יש לגזור את דינם 16 של עברייני המס תוך מתן הבכורה לשיקולי ההרתעה, ולהעדיפם על פני נסיבותיו האישיות של 17 הנאשם. עוד נקבע, כי בגין עבירות אלו, אין להסתפק, ככלל, בהשתת עונש מאסר, אשר ירוצה 18 בעבודות שירות, אלא יש למצות את הדין עם העבריינים באמצעות הטלת עונש מאסר בפועל, 19 המלווה בקנס כספי".


פרדלסקי ציינה כי בבואה לגזור את עונשו של הנאשם שבפניה עמדו לנגד עינייה, טיעוני באי כוח הצדדים והודאת הנאשמים הנעדרים עבר פלילי בעבירות מס. היא אמרה כי "עמדו לנגד עיניי חרטה אמיתית וכנה ונטילת אחריות מלאה של נאשמים". לפיכך, לאחר ששקלה את מכלול השיקולים היא גזרה על הנאשם  ארדיס מוחלאס 36 חודשי מאסר בפועל.

 

 

 

 

 

 


Comments


bottom of page