top of page

ד"ר תציל אותי: כ-200 אלף שקל פיצוי על שיניים שנעקרו לשווא


שופט בית משפט השלום בהרצליה יוסי ברכיה (בצילום) קבע לאחרונה כי שני רופאי שיניים יפצו בסכום של כ-200 אלף שקל מטופל שבפיו בוצעו 13 עקירות שיניים מיותרות ללא תיאום מראש עם המטופל.


התובע, בגיל 50, שיתף כי פגש את אחד משני הרופאים באירוע חברתי, וזה הזמין אותו לטיפול בשן טוחנת שנשנברה. כשהגיע למרפאה בסוף 2017, הרופא אמר לו שהוא יתקין לו שתל במקום השן הפגועה, והוסיף כי ניתן להתקין שתלים על שתי שיניים חסרות בלסת התחתונה, וכן לטפל בדלקת חניכיים בכמה אזורים בפה. 


לאחר הצילומים של פיו התובע שב למרפאה לצורך הטיפול, אשר בוצע ע"י הרופא השני ונמשך חמש שעות. רק למחרת הבין התובע כי בוצעו 17 עקירות והוא נשאר כמעט ללא שיניים. כשפנה לרופא הראשי לפשר הדבר, הוא קיבל תשובה כי נמצאו בפיו דלקות חמורות, ובגלל שהוא ממילא היה מורדם - בוצעו העקירות והתקנת השתלים וגם כמה טיפולי שורש.


השופט ברכיה: "17 שיניו של התובע נעקרו, 13 שיניים שלא לצורך. בזמן קצר הוא עבר גם מספר רב של טיפולי שורש שלא לצורך. התובע העיד כי הוא מסתובב בידיעה שבפיו נותרו שיניים טבעיות מעטות בלבד. הדבר משפיע על תחושותיו האישיות, על הרגשתו ועל בטחונו האישי. התובע העיד כי הוא חושש להסתובב ולדבר מול קהל והחשש שהטיפול השיקומי (הכתרים) שבפיו יפול. גם אחלם אשתו העידה כי המצב אליו נקלע התובע, פה ריק כמעט משיניים גרם לו לקושי נפשי".


מנגד טוענים הרופאים כי מדובר בטיפול שסיפק מענה הולם למצבו הרפואי. לדבריהם, לא הייתה אפשרות לשקם ולשמר את השיניים בפיו של התובע, אשר ביקש בעצמו להשלים את כל הטיפול בצורה מקיפה ובזמן קצר.


בית המשפט מינה מומחה שהציג בחוות דעתו כי הבעיה העיקרית של התובע הייתה מחלת חניכיים הנובעת מגנטיקה, סוכרת ועישון, ובטרם המעבר להליך כירורגי היה צורך לטפל בבעיית החניכיים. המומחה סבור כי היה עליהם לנקוט בגישה משמרת ושמרנית בשיניים הקיימות שכן בהתאם לפרקטיקה ולספרות - כאשר יש בעיית חניכיים לא פתורה גם השתלים לא יצליחו להחזיק מעמד לאורך זמן.


השופט ברכיה אימץ את מרבית קביעות המומחה ופסק כי הרופאים התרשלו בין היתר בכך שלא פתרו את מחלת החניכיים המתקדמת שממנה סבל המטופל לפני ביצוע ההליך הכירורגי המקיף. הוא הדגיש כי היה עליהם לדאוג לטיפול בבעיית העישון שהשפיעה על ההליך בטרם התחלת העקירות.


בפסק הדין צוין כי לפי חוות דעת המומחה, רוב העקירות היו נרחבות ומיותרות, ולמעשה היה צריך לכל היותר לעקור ארבע שיניים. בנוסף, טיפולי השורש שבוצעו במהלך הטיפול היו מיותרים.


סכום הפיצוי שנקבע על ידי השופט חושב בהתבסס על עלות הטיפול המיותר, עלויות הטיפולים העתידיים שהתובע ייאלץ לעבור וכן פיצוי של 60 אלף שקל עבור עוגמת נפש. בסך הכל חויבו שני הרופאים אבראהים בסול ואמיר גזמאווי בפיצוי של 167,400 שקל בנוסף שכר טרחת עו"ד בשיעור של 20% והוצאות.

 

Comments


bottom of page