top of page

קבוצת חג'ג' לביהמ"ש: סלינה חייבת לנו יותר מ-40 מיליון שקל, מבקשת למנות כונס


קבוצת הנדל"ן חג'ג' מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למנות כונס נכסים זמני עבור חברת ר.א.י מכמורת - החברה שבבעלות קבוצת סלינה (Selina) ארבעה אתרי אירוח בקיבוצים. זאת, בעקבות קריסת סלינה ובטענה לקיום חוב של 40 מיליון שקל של הקבוצה.


סלינה נוסדה באנגליה בידי שני יזמים ישראלים, המנכ"ל רפאל מוסרי והסמנכ"ל דניאל רודסבסקי. היא הונפקה בבורסת נאסד"ק בשווי של 1.2 מיליארד דולר ובשיא פעילותה ניהלה 100 אתרי אירוח ברחבי העולם. סלינה קרסה בשבוע שעבר, כאשר המייסדים התפטרו, והחברה נכנסה להליכי חדלות פרעון כאשר פורסם שהיא נמכרת לחברה מסינגפור. היא גם הודיעה על הפסקה מיידית של תפעול אתרי האירוח שלה בישראל.


קבוצת חג'ג' מציינת בפני השופט חגי ברנר, כי בנובמבר 2021 החלה בשותפות עם סלינה בהפעלת אתרי אירוח בקיבוצים פרוד, נתיב הל"ה, לוחמי הגטאות וצאלים, והשקיעה בהם 15 מיליון שקל. באמצע 2023 ביקשה סלינה לדחות חלק מהתשלומים החודשיים שלה לחג'ג', ובקשתה התקבלה – אך היא לא הצליחה לעמוד גם בתשלומים הנדחים.


מניותיה של סלינה בחברת ר.א.י (51%) שועבדו לטובת קבוצת חג'ג', כאשר החברות בקבוצת סלינה העניקו ערבויות צולבות והציוד שלה שועבד גם הוא. קבוצת חג'ג' טוענת שהיא הנושה הפיננסי היחיד של סלינה. במהלך המלחמה שימשו אתרי האירוח לקליטת מפונים ורק לאחרונה הם חידשו את פעילותם בתחום התיירות.


לפי פרוטוקול בית המשפט "כיום ישנו כאוס ניהולי מוחלט בחברה. לא ידוע לקבוצת חג'ג' מיהם עובדי החברה שעודם עובדים בחברה או עבור החברה. לא ברור האם ישנה הנהלה מתפקדת, הנהלת חשבונות כלשהי, מנגנון קבלת החלטות, בעלי זכויות החתימה על ההתחייבויות ועל העברות ושיקים של החברה (שבעבר היו עובדי סלינה) וכל דבר הדרוש לצורך תפעול של מקומות אירוח", אומרת קבוצת חג'ג'. "קיים חשש עמוק כי לולא מתן הצווים תופסק פעילותה לאלתר וכי היא תסולק מהאתרים בהם היא פעילה".


חג'ג' מבקשת למנות "בעל תפקיד שייקח את מושכות הניהול לידיו ויבנה תוכנית הפעלה מסודרת לחברה במטרה למכסם את ההחזר לנושיה. ללא הפעלה אין לחברה כל שווי משמעותי. בכוונת קבוצת חג'ג' לתפעל מקומות אלה באמצעות נאמן ומנהל מקצועי שימונה על ידו בהתאם לתוכנית הפעלה שתוגש, ולאחר תקופת הפעלה קצרה בכוונתה של קבוצת חג'ג' לבחון הגעה להסדר חובות עם כל נושי החברה".

Comentários


bottom of page