top of page

השר יריב לוין הציע: מועמדו יכהן שנה כנשיא העליון. השופט פוגלמן דחה את הפשרה


שר המשפטים עדכן את בג"ץ כי אין הסכמות על זהות הנשיא הבא, ולא על זהות השופטים החדשים לעליון. לפי הצעתו השופט אלרון יישב בכס הנשיא עד פרישתו - ואז יוחלף בעמית.


שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, אומר הציע את מועמדותו לנשיאות בית המשפט העליון ללא כל קשר לשר המשפטים, יריב לוין. אלרון הגיב באופן לא שגרתי, לפרסומים המצביעים עליו כמועמד המועדף על לוין.


אלרון הציע את מועמדותו באוגוסט 2023, ערב פרישתה של הנשיאה אסתר חיות – זו הפעם הראשונה שבה שופט מתמודד על התפקיד מול השופט הוותיק ביותר. עד עד כה לא התקיימה התמודדות על נשיאות בית המשפט העליון ותמיד הופעל עקרון הסיניוריטי לפיו נבחר השופט הוותיק ביותר, הפעם מדובר השופט יצחק עמית.


אלרון מצהיר כי מועמדותו הוצגה בהתאם לחוק ולא הייתה נתונה להשפעת אנשים אחרים. לדבריו, הוא לא שוחח עם השר לוין במישרין או בעקיפין לגבי מועמדותו, לא לפני הגשתה ולא מאז הגשתה. לפי דברי אלרון, הוא החליט להתמודד בין היתר, בעקבות ניסיונו הניהולי המוצלח כנשיא בית המשפט מחוזי בחיפה, והוא "פועל מתוך מטרה לייעל ולהנהיג שיטות ניהול מתקדמות במערכת בתי המשפט ולחזק את אמון הציבור במערכת זו ולא מטעמים פוליטיים".


בהתאם לפסיקת בג"ץ, על השר לוין לפרסם בתוך שבוע ברשומות את שמות המועמדים לנשיא העליון, ולכנס את הוועדה לבחירת שופטים 45 יום לאחר מכן. לשופט עמית יש בוועדה רוב של שישה מתוך תשעת חבריה, בעוד שדי ברוב של חמישה כדי לבחור נשיא. ההערכה היא שלוין יפעל לפי פסק הדין, אך יחרים את עמית לאחר שייבחר.


להלן תגובה של השופט יוסף אלרון, באמצעות דוברות הרשות השופטת:

על רקע פרסומים שפורסמו לאחרונה, השופט יוסף אלרון מבקש להבהיר שמועמדותו לנשיא בית המשפט העליון מיום 30.8.2023 הוצגה בהתאם לדין ולא הייתה מטעם איש זולת עצמו. השופט אלרון לא שוחח עם שר המשפטים יריב לוין במישרין או בעקיפין בנושא מועמדותו - כך לפני הגשתה וכך גם מאז הגשתה. החלטת השופט אלרון להתמודד לכהונת נשיא בית המשפט העליון באה בין היתר על רקע ניסיונו הניהולי כנשיא בית משפט מחוזי חיפה. השופט אלרון פועל מתוך מטרה לייעל ולהנהיג שיטות ניהול מתקדמות במערכת בתי המשפט ולחזק את אמון הציבור במערכת זו ולא מטעמים פוליטיים.

 

תגובה 1

1 комментарий


Гость
לפני יומיים

הבעיה העקרית זה שחיתות מערכת המשפט אכיפה בררנית ומשפטים מכורים בזה יש לטפל.

Лайк
bottom of page