top of page

עוקץ נוסעים סדרתי: קנס של 20 אלף שקל לנהג המונית שגבה מחירים מופרזים בנתב"ג


החלטה נכונה וחשובה: בית משפט לתעבורה במחוז מרכז גזר לאחרונה את דינו של נהג המונית אייל סימן טוב, שגבה סכומים מופרזים ולא סבירים מנוסעים, כולל תיירים. אחד מהמקרים פורסם בתחילת השנה, כאשר תייר יווני שילם 700 שקל עבור נסיעה מנתב"ג לרחובות.


סימן טוב הודה בהסדר טיעון בשישה מקרים שהתרחשו בשנים 2021-2022, השופט עידן שניר (בצילום) הטיל עליו קנס של 20 אלף שקל, בנוסף לפיצוי של 300 שקל לכל מתלונן. כמו כן, הוא קיבל חודשיים פסילת רישיון נהיגה על-תנאי למשך שנתיים והתחייבות שלא לבצע עבירות דומות במהלך שלוש שנים.


הנהג הורשע בכך שהגיע לטרמינל בשדה התעופה בן גוריון במטרה לחכות לתיירים או נוסעים שאינם דוברים עברית, ואז דרש מהם תשלום מופרז, תוך שהוא משקר להם לגבי השטרות שהם העבירו לו.

השופט שניר ציין כי "מדובר בעבירה בעלת היבט כלכלי, ואף יש לה השלכות בטיחותיות רבות. מדובר בעבירות שעולה מהן גם נופך של מרמה כלפי נוסעים, דבר שפוגע באמון הציבור בשירותי התחבורה הציבורית תוך הפרה של חובות אשר מוטלות על נהג המונית".


באחד המקרים התייר היווני לגלובס כי בתחילת השנה "ניגש אליי נהג מונית ושאל לאן אני צריך להגיע. הסברתי שאני צריך להגיע למכון ויצמן ברחובות. שאלתי כמה תעלה נסיעה לרחובות, והוא אמר שבין 200 ל-250. אני הייתי משוכנע שמדובר במחיר שקלי, ושאלתי כמה פעמים. לא העליתי על דעתי שהוא מתכון לתעריף באירו".


בסיום הנסיעה הציג הנהג לתייר שהמונה מציין סכום של 689 שקל. "נשמטה לי הלסת. נלחצתי ממש. שאלתי אותו 10 פעמים אם הוא בטוח שזה המחיר, ושאולי יש טעות, אבל הוא אמר שלא. שילמתי לו 700 שקל במזומן, והוא אמר שאין לו עודף לתת. בסוף הוא החזיר לי מטבע של שקל ועוד מטבע של 10 אגורות ואמר שזה 10 שקלים. הוא אמר שהתעריפים היום שונים בגלל הקורונה".


כתב האישום מתאר את השיטה החוזרת שנקט בה נהג המונית כדי לגבות את הכספים. הוא טען בפני הנוסעים שהם נתנו לו שטר בערך נמוך יותר, מה שגרם להם להאמין לו ונתנו לו שטר נוסף גבוה. סימן טוב הורשע בעבירות של אי הפעלת מונה, גביית תשלום שלא כדין, התנהגות שאינה הולמת לפי פקודת התעבורה ושידול נוסעים לנסיעה במונית. נקבע כי הוא פעל באופן שיטתי, מניפולטיבי, מתוחכם וממושך.


Comentários


bottom of page