top of page

תוסס בסודה-סטרים: השופט אלון גביזון גזר מאסר של 7 שנים על עטייה אלקרינאוי מרהט


שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אלון גביזון (בצילום), גזר 7 שנות מאסר בפועל על עטייה אלקרינאוי, שהורשע לפי כתב האישום בעבירות של החזקת כלי נשק בלתי חוקי ורכישת תחמושת. אלקרינאוי הודה כי במספר הזדמנויות ניסה יחד עם נאשמים אחרים לבצע עסקאות שונות בנשק ובתחמושת, ולשם כך עשו שימוש ביישומון הווטסאפ במסגרת קבוצה ייעודית שנקראה "קניות לבית".  


ביוני 2023 המשטרה פשטה על מפעל "סודה-סטרים" בדרום, ועצרה את אלקרינאוי שעבד במקום, בחשד כי החזיק 5 רובים מסוג M16, מחסניות ותחמושת. הפשיטה על המפעל בנגב מגיעה על רקע מה שמכנים במשטרה המאבק הנחוש של מרחב הנגב בפשיעה והחזקת הנשק הבלתי חוקי, ולאחר שהתקבל מידע כי אלקרינאוי המועסק במפעל סודה-סטרים, מחזיק במקום אמצעי לחימה בניגוד לחוק.


אלקרינאוי, תושב רהט בשנות ה-35 לחייו, נשוי ואב לשלושה ילדים, נעדר עבר פלילי נעצר לחקירה ובסיום חקירתו, ועל בסיס חומר הראיות שנאסף נגדו, הוא הובא בפני בית משפט בבאר שבע ושופט תורן האריך את מעצרו.  


כתב האישום כלל אישומים חמורים. בזמן שהנאשם עבד במפעל "סודה-סטרים" באזה"ת התקין בארונית האישית שהוקצתה לו ע"י המפעל, מספר דפנות מקרטון (דפנות כפולות), כך כשהארונית פתוחה, לא ניתן להבחין בתכולתה המוסתרת מאחורי הדפנות. אלקרינאוי אחסן בארונית כלי נשק מסוג M-16 אשר פורקו למספר חלקים, כשהם עטופים בניילון נצמד ומוסלקים מאחורי הדפנות הכפולות.


משפחתו המכובדת של הנאשם מונה זוג הורים ושישה ילדים כשהנאשם הנו הרביעי בסדר הלידה. אביו של הנאשם מכהן כראש עיריית רהט (קדנציה חמישית), איש עסקים בתחום הנדל"ן ומשפטן בהשכלתו. האב תואר כדומיננטי ודואג אך גם כאדם העסוק בחיים הציבוריים. אחד מאחיו של הנאשם שוטר ואח נוסף שהורשע בעבר בעבירת נשק בגינה ריצה עונש של שישה חודשי עבודות שירות. הפרטים הללו מאוד מפתיעים, בעיקר כי אביו ידוע בקשריו ההדוקים עם המשטרה ובשיתוף הפעולה שלו בנוגע למאבק בפשע.


טלאל אלקרינאוי - אביו של הנאשם העיד כי הוא מכהן כראש עיריית רהט וכי זו הקדנציה החמישית שלו. האב אמר בכאב כי זו הפעם הראשונה שהוא רואה את בנו - הנאשם מאז מעצרו, והגדיר את האירוע כ"אסון שנפל עליו, בין היתר, מאחר ובמהלך כהונותיו כנבחר ציבור הקדיש את זמנו ומרצו כדי להילחם בפשיעה בחברה הערבית".  


במהלך הדיון פנה האב ישירות לבנו ואמר לו בכאב כי הוא חש בושה בשל מעשיו ושאל אותו "מה היה חסר לו, מדוע התדרדר ולמה הקשיב לחבריו".

 

התביעה, דרשה להטיל על הנאשם עונש מאסר של 8 שנים בפועל וקנס כספי משמעותי "הנאשם פעל מתוך תכנון מוקדם ומתוחכם, כשהוא מסתיר את כלי הנשק במקום עבודתו ומבצע פעולות עברייניות במשך כשנה", עוד אמרה ב"כ המאשימה כי "הערכים המוגנים העומדים בבסיס עבירות הנשק וביניהם ההגנה על שלום הציבור ובטחונו והחשש לשימוש זדוני בנשק למטרות עברייניות ולמטרות אידיאולוגיות".


מנגד הסנגורית ביקשה להקל בעונשו של הנאשם ולהטיל עליו בין 3 ל-5 שנות מאסר. לטענת ההגנה הנאשם סובל מנכות בעקבות תאונת עבודה קשה שעבר בגיל 18, שבה איבד שלוש מאצבעותיו, ושכתוצאה מכך סבל ממשבר אישי חמור. כמו כן, נטען כי הנאשם אינו בעל רקע פלילי קודם, ושהודאתו במעשים מהווה חרטה כנה.


השופט אלון גביזון אמר כי "בתי המשפט הדגישו את הצורך בהחמרת הענישה בעבירות הנשק השונות המסכנות את הציבור, פוגעות בשלוותו וקוטלות חיים. מיגור התופעה, שהוכרה בשנים האחרונות כמכת מדינה, הנו אינטרס ציבורי חשוב והכרחי".  


"עבירות הנשק הופכות את הציבור כולו לקורבן פוטנציאלי, ועל בית המשפט להחמיר בענישה ולתרום את חלקו במיגור התופעה הקשה שהפכה למכת מדינה. הנאשם פעל בתעוזה ובתחכום מדובר בעבירות חמורות במיוחד", ציין השופט, "הוא הפך את מקום עבודתו למעין 'בונקר' לנשק בלתי חוקי". עוד הוסיף השופט גביזון כי "המעשים נמשכו לאורך תקופה ממושכת, ולא היו אירוע חד פעמי או אקראי". 


בסיכומו של דבר, נגזרו על הנאשם 7 שנות מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, וקנס בסך 50,000 שקלים. "בית המשפט חי בתוך עמו ושומע את זעקת הציבור. כל מי שיחזיק בנשק בלתי חוקי ימצא עצמו מאחורי סורג ובריח לתקופה ממושכת", ציין השופט.

 

Kommentare


bottom of page