top of page

ידועים בציבור נפרדו: האישה סירבה לעזוב את הדירה שבבעלות הגבר, מה קבעה השופטת?


מאת: שלמה בן ברוך,

בני זוג לשעבר, אשר חיו יחד כידועים בציבור במשך 12 שנים והביאו שלושה ילדים לעולם, מצאו את עצמם במרכז סכסוך משפטי סביב זכויותיהם בדירת המגורים המשותפת. הדירה, שנמצאת בבעלות האב, הייתה בעבר בבעלות הוריו, אשר העבירו לו את זכויותיהם ללא תמורה.


בעקבות הפרידה, האם המשיכה להתגורר בדירה עם הילדים, בעוד האב עבר להתגורר אצל הוריו. האב, בעל תואר אקדמי בהנדסת מחשבים, מצא את עצמו במהלך תקופת המשבר עובד באטליז, אך כיום הוא שב למקצועו בתחום ההייטק. האם, בעלת לקות ראייה ובעיות רפואיות נוספות, למדה הנדסת חשמל ועבדה כמדענית בתחום הסחר הבינלאומי, וכיום עובדת מהבית על פרויקטים שונים בתחום האינטרנט.  


בין שני הצדדים קיים סכסוך חריף, אשר החל באוגוסט 2019 כאשר בהמשך האם עזבה את הדירה עם הילדים ועברה להתגורר אצל הוריה. לאחר מספר שבועות היא חזרה לדירה עם הקטינים והאב חזר לבית הוריו.


כיום האב מתגורר עם בת זוגו בעוד האם חיה עם הילדים בדירה, כאשר זמני השהות עם האב מתבצעים באופן סדיר. המחלוקת המרכזית בין בני הזוג מתמקדת בזכויות בדירת המגורים, הנכס היחיד הנמצא במחלוקת ביניהם. האישה טוענת כי היא זכאית למחצית מזכויות הבעלות בדירה, בהתבסס על הלכת השיתוף החלה על ידועים בציבור, ומדגישה שהאב יצר מצג לפיו הדירה שייכת לשניהם. במיוחד לאור העובדה כי מדובר בדירת מגורים שהיא נכס משפחתי מובהק.


יש לציין כי הדירה הייתה בבעלות הוריו של האב, ובשנת 2012 הם העבירו לו את מלוא הזכויות בדירה במתנה, בהעברה ללא תמורה.  


השופטת מירה רום פלאי מבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קבעה לאחרונה כי "העובדה שהצדדים חיו כבני זוג נשואים לכל דבר ועניין, תחת קורת גג אחת במשך תקופה לא מבוטלת של כ-12 שנים, במהלכה הביאו לעולם שלושה ילדים, ניהלו משק בית משותף, מלמדים, לא רק על היותם של הצדדים "ידועים בציבור" שעל כך אין מחלוקת, אלא גם על שיתוף רכושי ביניהם".


לסיכום, נקבע כי הזכויות בדירה משותפות לשני הצדדים בחלקים שווים, גם אם הדירה רשומה על שם האב.

בנוסף, השופטת קבעה כי הדירה תחלוק בין הצדדים בחלקים שווים, בהתאם למכירתה בשוק החופשי.


לפיכך, האב ישלם סכום של 6,300 שקל בגין השתתפות בדמי מדורם של הילדים, מדי חודש. והוצאות משפט בסך של 50,000 שקל, לטובת האישה.

 

Kommentare


bottom of page