top of page

הפרויקט קרס: 40 רוכשי דירות בירושלים תובעים 10 מילון שקל ממשרד עורכי הדין


ארבעים רוכשי דירות בפרויקט שקרס בשכונת הר חומה בירושלים תובעים 10 מיליון שקל ממשרד עורכי הדין בלטר-גוט-אלוני, מהשותף דאז עו"ד יוחנן וינר ומעו"ד משה סויסה אשר ליוו את הפרויקט. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.


התביעה שהוגשה בפני השופטת סנונית פורר (בצילום) מתמקדת במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל בתחילת 2013 לבנית 168-72 דירות עבור הציבור החרדי בשכונה; בסופו של דבר נרכשו 115 דירות כאלה. התובעים טוענים, כי משרד בלטר וחברת הניהול רוני הנדסה הציעו להם לרכוש דירות ב-30% מתחת משווי השוק, בעקבות הצלחתם בפרויקט דומה בעיר חריש. את ההצעות במכרז הגישה חברת דירות נ.שקד (בבעלות אביב שקד) בשמם, אך התובעים מדגישים כי בפועל - הרוכשים הם ששילמו 14 מיליון שקל עבור הקרקע והוצאות פיתוח בסך 19 מיליון שקל.


עוד נטען בתביעה, כי הנתבעים החתימו את הרוכשים על הסכמים לרכישת הדירות מחברת שקד, אך בפועל נוצר מבנה בעייתי של ייזום ובנייה. התוצאה הייתה כי לא ניתן היה לקבל ליווי בנקאי, הרוכשים חויבו פעמיים במס רכישה והם יכלו לממש את הקרקע רק לאחר קריסת חברת שקד. בנושא זה טוענים התובעים, כי עורכי הדין פעלו ברשלנות כאשר התקשרו עם שקד, שהייתה נתונה במשך זמן רב בקשיים כלכליים חמורים עם חובות ישירים של 70 מיליון שקל וחובות עקיפים בעשרות מיליוני שקלים נוספים.


בשנת 2014 העבירה חברת שקד את זכויותיה בפרויקט לחברת אוסאמה הנדסה, אולם האחרונה לא עמדה בתנאים של משרד הבינוי והשיכון לאישור ההעברה ולכן העברה לא בוצעה. שקד קרסה בשנת 2015, אביב שקד נכנס להליכי פשיטת רגל שנה קודם לכן, ואוסאמה קרסה שנה לאחר מכן. לבסוף הנאמן של שקד מכר את הקרקע ב-68 מיליון שקל, בעוד הרוכשים נאלצו להסכים לשלם לבנק מרכנתיל 5 מיליון שקל כדי להסיר את טענתו לפיה הם נושים ולא בעלי זכויות.


לאחר תשלום הוצאות ההליך והמיסים, קיבלו כל הרוכשים בסך הכל 46 מיליון שקל, תוך שאיבדו את האפשרות לרכוש את הדירות המובטחות. התובעים טוענים, כי הנזק לכל אחד מהם - בשל המחדלים והרשלנות שהם מייחסים לעורכי הדין – עמד על למעלה ממיליון שקל, ובסך-הכל הגיע ל- 42 מיליון שקל; סכום התביעה נקבע לצורכי אגרה.

 

Comments


bottom of page