top of page

פסגת הקולינריה: את הסטייקים הכי טעימים בארץ תמצאו אצל חיים נלו בתל אביב


מאת: שלמה בן ברוך

איפה אפשר למצוא אוכל רומני איכותי? הגריל הרומני של חיים נלו פעיל 65 שנה. סביבנו הכל משתנה, אך ידו של השף עופר נלו יציבה, האתגר למצוא סטייק איכותי לא קל. אנו רוצים סטייק עסיסי עם צריבה מושלמת, מבושל בטמפרטורה מדויקת וברמת עשייה המועדפת עלינו. כשאנו נוגסים, אנחנו מבקשים לחוות את כל המיצים המעוררים את בלוטות הטעם, להרגיש את המלח הפוגש את הטעם העשיר של הבשר. כמו כן, זה לא פשוט לתפוס את הלהבה הנכונה שתוציא את הנתח עם הטעם המושלם של הבשר הרומני השומר על יציבותו.


חיים נלו הוא מוסד הממוקם מאז תחילת שנות השישים ברחוב אילת בתל אביב. כמו הרבה דברים טובים, הוא התחיל כדוכן גריל (לחברה היפואים) שהתרחב בהדרגה למסעדה המוכרת כיום, במהלך השנים הוא זכה למוניטין ובצדק למסעדה הטובה ביותר בארץ. נלו כבר איננו איתנו, אך המקום נשמר במשפחה עם שני הבנים של נלו שהמשיכו את המסורת.


עופר ודב נלו מקפידים בדומה לחיים ז"ל להציע בשרים בגריל בסגנון רומני ואיכותי, מבלי לשכוח את קבב, כבדים מטוגנים, סרמלה והסטייקים המיוחדים מבשר שמיישנים במקום  - מה שמביא לסטייקים שלהם הרבה מעריצים. כמובן נמליץ להוסיף לשולחן את פלטת הסלטים כמו: איקרה, חציל רומני, כבד קצוץ ופאפנש לקינוח.


בין שלל הפיתויים בתפריט מומלץ להזמין את הקבבים שהגיעו לשולחן. הם היו עסיסיים, וכבר מהביס ראשון היה ניתן להרגיש שמדובר בטעם מיוחד. הברק על פני הקבבים הוא אחד הסודות שלהם. מעטפת הקבב נעשית סמיכה כמעט נאטמת לחלוטין. כך כשחותכים את הקבב אפשר לשמוע את הפצפוץ שמעיד על כך שכל החום, האדים והטעם נשמרו בתוכו, בעוד שהשכבה החיצונית קיבלה פריכות מושלמת. וכן, הרוטב שום המיוחד, שבלעדיו פשוט אי אפשר, מצליח להעניק עוקצנות רעננה לכל ביס מהבשר. אל תפספסו את מרק הצ'ורבה עם כדורי בשר בקר.

 

אך עם כל הכבוד למאכלים הרומניים, ויש בהחלט כבוד, חובה להשאיר מקום לסטייק שמעלה את הבשר למחוזות יצירתיים. לפני שהוא מגיע לצלחת, הבשר עובר תהליך שמקנה לו נראות ובטעמו לקסם יוצא דופן. מדובר ביצירת מופת קולינרית. בהחלט תופס את העין. כמה פשוט הוא הנתח הזה וכמה קל להרוס אותו, להפוך אותו לעיסה בלתי לעיסה, או סתם לנתח. אבל כשהוא מקבל טיפול נכון, לא רק שהצלע מיושנת, אלא כל הצלחת תלויה ביד המיומנת השף הידוע עופר נלו שיודע לשמור על דיוק מקסימלי.


למה נלו? כי חומרי הגלם איכותיים והדגש הוא על הפרודוקטים, כראוי למסעדה איכותית, טכניקות הבישול המסורתיות והמודרניות ועשרות המנות המרכיבות את התפריט - כל אלה מרכיבים את הסיפור של השף עופר נלו. הזדרזו והזמינו מקום במסעדה אשר כבשה את לבם של תושבי המדינה. רחוב אילת 11 תל אביב.

Comments


bottom of page