top of page

אמדוקס טוענת: גדעון הרטמן שהיה מנהל בכיר בהודו - ניסה לסחוט ממנה 2 מיליון אירו


חברת מערכות המידע אמדוקס טוענת, כי גדעון הרטמן - מנהל בכיר לשעבר בשלוחתה בהודו ניסה לסחוט ממנה 2 מיליון אירו כאשר התבקש לעזוב את החברה. אמדוקס פנתה לבית הדין לעבודה בתל אביב לשלול מהרטמן את פיצויי הפיטורים ולחייב אותו להחזיר לה הפרשות לפיצויים בסך 1.15 מיליון שקל.


אמדוקס אחת מחברות ההיי-טק הוותיקות, מתמחה במערכות חיוב לקוחות ולניהול קשרי לקוחות ונסחרת בבורסת נאסד"ק בשווי של כמעט 10 מיליארד דולר. לטענת החברה, היא העסיקה את הרטמן במשך 23 שנים, כאשר תפקידו האחרון היה מנהל מכירות בהודו עם שכר חודשי של 40,000 שקל בתוספת תנאים סוציאליים מיטיבים משופרים ובונוסים נדיבים.


בתביעה שהוגשה בפני השופטת מירב קליימן (בצילום) טוענת אמדוקס כי במהלך שינוי ארגוני שביצעה בשנת 2021 הועבר תפקידו של הרטמן לעובד מקומי מהודו, על אף מאמציה - למצוא עבורו תפקיד חלופי, החברה לא הצליחה, וזאת, משום שהוא הציב קשיים וסירב ללמוד תחומים חדשים, תוך דרישה לקבל תפקיד זהה או שכר ללא עבודה במשך 6.5 השנים שנותרו עד לפרישתו. השנה נאלצה החברה לערוך צמצומים נוספים, ומנהלת משאבי האנוש, יהודית ימפולסקי, הציעה לו בחודש מרץ פרידה מכובדת עם תנאי סיום משופרים לפנים משורת הדין.


לטענת אמדוקס, הרטמן סירב להצעתה של ימפולסקי אשר הקליטה את השיחה ביניהם וניסה לסחוט 2 מיליון אירו, תוך שהוא מאיים שאם לא תיענה לבקשתו - ימכור בסכום גבוה יותר את היומן שניהל, לתקשורת בישראל ומחוצה לה.


לדבריה, התברר שהיו אלו רישומים שנעשו בדיעבד, ביומן היו פרטים שיכולים להביך ואף לסבך את החברה. בתביעה מציינת אמדוקס את דבריו של הרטמן, כולל אמירה שהצהיר כי אם לא יקבל את שמגיע לו "אני אמכור את היומנים שלי לכל המרבה במחיר".


למחרת הפגישה עם ימפולסקי, ממשיכה אמדוקס, שלח הרטמן לחברה הודעת דואר אלקטרוני, בה השתמש בשם בדוי, ובתוכה שיחה בינו לבין ראש מחלקת התחקירים בעיתון פייננשל טיימס, בה הציע לו מידע מהיומן. לדבריה, הוא ניסה להמציא סיפור דומה לזה שהוביל להטלת קנס בסך מיליארד דולר על חברת אריקסון.


אמדוקס מציינת כי היא בדקה את טענותיו של הרטמן, אשר סירב לשתף פעולה עם הבדיקה - ומצאה שהן חסרות יסוד. בעקבות זאת נערך לו שימוע, גם בו סירב לשתף פעולה, והוא פוטר.  

 

 

תגובה 1

1 kommentar


Gäst
לפני יומיים

כן השינויים הידועים לשימצה של אמדוקס.

Gilla
bottom of page