top of page

העלים כ-135 מיליון שקלים: ההונאה של איש העסקים בן סויסה תושב הוד השרון


רשות המסים חושפת כי בן סויסה, תושב הוד השרון, הובא בפני השופטת כריסטינה חילו-אסעד (בצילום) מבית משפט השלום בתל אביב בחשד להוצאת 146 חשבוניות שלא כדין בהיקף של 135 מיליון שקלים. השופטת הורתה לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים.


מבקשת המעצר ופרוטוקול הדיון עולה החשד כי ביום שישי האחרון, הוגשו למערכת "חשבונית ישראל" על ידי חברת סטודיו אקס או בע"מ שבבעלותו של סויסה 146 חשבוניות מס לעוסקים בענף הסולר, בהיקף של כ-135 מיליון שקלים.


מחקירה שנערכה במשרדי מע"מ תל אביב מרכז עולה כי סויסה רכש את מניות החברה ב-15.08.24, אך חשבוניות המס שדווחו למערכת ובגינן נדרשו מספרי הקצאה נושאות תאריכים הקודמים למועד הרכישה, מכאן שהחשוד לא היה רשאי להוציאן והוצאתן נעשתה שלא כדין. המס הנובע מחשבוניות אלה עומד על סכום של כ-20 מיליון שקלים.


מדובר במעצר ראשון בעקבות הפעלת מערכת חשבונית ישראל וישנם תיקים נוספים הנמצאים בחקירה בימים אלה.


יצוין כי בהתאם לחקיקה שאושרה בכנסת, בשלב הראשון בשנת 2024, רשות המסים מקבלת מהעסקים דיווח אונליין במערכת חשבונית ישראל על העסקאות ומנפיקה מספרי הקצאה עבור כל החשבוניות המדווחות. מספר ההקצאה נדרש לצורך ניכוי התשומות המגולמות בחשבונית. בהתאם למתווה החקיקה, רק לאחר אישור נוסף של ועדת הכספים לקראת סוף השנה, ניתן יהיה לעבור בשנת 2025 לשלב השני במסגרתו תוכל הרשות לסרב להנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות שימצאו כחשודות על ידי המערכת.

Comments


bottom of page