top of page

אחרי התקיפה באיראן: אייר קנדה תפצה משפחה ב-33 אלף שקל בשל דחיית הטיסה


זוג הורים ושלושת ילדיהם הגישו תביעה לבית משפט לתביעות קטנות נגד אייר קנדה, לאחר שטיסתם מקוסטה ריקה לישראל שונתה פעמיים בסוף אפריל. תחילה לעצירה בארה"ב במקום בקנדה, ולאחר מכן הוחלט על עצירה בלונדון. המשפחה חזרה לארץ שישה ימים לאחר המועד המתוכנן. הם תבעו פיצוי בהתאם לחוק שירותי תעופה, וכן החזר הוצאות על השהייה הנוספת במלונות, מזון והנפקת ויזה לארה"ב. סכום התביעה הגיע בתביעות קטנות ל-37,700 שקל.


החוק קובע כי נוסע שטיסתו בוטלה זכאי לאירוח במלון, ארוחות, הסעה לשדה התעופה ופיצוי כספי קבוע שנע בין 1,440 ל-3,460 שקל לכל נוסע. חברת אייר קנדה טענה כי הביטול התרחש בעקבות מתקפת הטילים האיראנית, שלא הייתה בשליטתה.


השופט גיא פורר (בצילום) קיבל את התביעה. על פי חוק שירותי תעופה, אם טיסה בוטלה בגלל נסיבות יוצאות דופן שאינן בשליטת החברת התעופה, ואם עשתה כל שביכולתה לשנות את המצב, היא לא חייבת בפיצוי. עם זאת, השופט ציין כי החברה מחויבת לשאת בהוצאות השהייה הנוספת.


בתי המשפט פטרו חברות תעופה מחובת פיצוי עבור טיסות בשבועות שלאחר 7 באוקטובר, כאשר נורו טילים רבים למרכז. השופט קבע כי באופן כללי, במלחמה מהסוג זה, יש להכיר בחריג המאפשר שלא לפצות. נקבע כי המתקפה מאיראן היתה אירוע חריג המצדיק פטור מתשלום הפיצוי, אך הטיסה נדחתה בסוף אפריל, בעוד המתקפה התרחשה ב־14 באפריל, ולא הוכח כי הייתה מניעה לטוס לישראל. בנוסף, הובהר כי החברה ביטלה את טיסותיה עד יולי ולאחר מכן עד אוקטובר, מה שמעיד על כך שהיא אינה מעוניינת להפעיל טיסות  לישראל ולא רק בשל האירוע הספציפי ובכל מקרה, היא חייבת לספק את ההטבות המגיעות לפי החוק על ביטול טיסה.


לפיכך, חברת אייר קנדה חויבה לשלם כ־33 אלף שקל אשר כללו פיצוי בגובה 17,300 והחזר ההוצאות על התקופה שבה התארכה השהות בחו"ל.

 

 

Kommentarer


bottom of page