top of page

השופט מריו קליין: רופא שיניים יפצה מטופלת בגין טיפול רשלני ב-500 אלף שקל


בית משפט השלום בתל אביב קבע לאחרונה פיצויים והוצאות בסך של יותר מחצי מיליון שקל עבור אישה בת 78 שנפגעה מרשלנות רפואית בטיפול שיניים. השופט מריו קליין (בצילום) פסק כי בחירת הרופא להתחיל בהתקנת שתלים ללא טיפול קודם בדלקת חניכיים מהווה התרשלות ויש לחייב אותו לפצות את הנפגעת על הנזקים שנגרמו לה.


האישה ביקשה לבצע התקנת שתלים בלסת אשר עליהם יורכבו כתרים, אך בתביעה שהגישה היא תיארה כי הטיפול הסתיים במפח נפש ובכישלון מוחלט. לדבריה, מיד לאחר הדבקת הכתרים היא חשה חוסר יכולת לתפקד, ולאחר מכן נשלפו כל השתלים בלסת העליונה וכמה שתלים בלסת התחתונה. בנוסף, היא טוענת כי במהלך הטיפול היא איבדה גם תשע שיניים טבעיות.


לכתב התביעה צורפה חוות דעת המצביעה על כך שהרופא התרשל בעיקר בכך שלא טיפל קודם כל בדלקת החניכיים של האישה. לפי עמדת המומחה, החדרת שתלים כאשר קיימת דלקת היא אסורה, ועל הרופא לנקוט בפעולות להסרת מוקדי הדלקת מכיוון שהם עשויים לזהם את השתלים ולהכשיל את הטיפול, כפי שקרה בפועל.


מנגד, טען הרופא באמצעות מומחה מטעמו כי הטיפול שהעניק היה תקין לחלוטין. הוא כפר בקשר הסיבתי בין דלקת החניכיים לבין כישלון השתלים, והדגיש כי הטיפול נכשל בשל היגיינת הפה הלקויה של האישה והגורמים הגנטיים הקשורים למחלת החניכיים שלה. לשיטתו, מדובר במקרה יוצא דופן של סיבוך שאינו באחריותו, נוסף על כך שנזקי המטופלת נמוכים בהרבה מאלה שהיא טוענת ועומדים על כמה עשרות אלפי שקלים בלבד.


אך השופט קליין קבע כי רופא השיניים התרשל בכך שלא טיפל בדלקת החניכיים לפני שהחל בהתקנת השתלים. לדבריו, כתוצאה כך נגרמה לאישה דלקת ונסיגת עצם אשר הובילה להוצאת השתלים, ובהתאם לספרות הרפואית המקובלת, ניתן היה למנוע זאת באמצעות טיפול מניעתי שסיכויי הצלחתו גבוהים מ-90%.


השופט קליין: "הרופא ציין ברשומה הרפואית כי יש להפנות את התובעת לשיננית אך לא עשה זאת, והחל לטפל בתובעת ללא כל טיפול בדלקת החניכיים. סופו של הטיפול בכישלון כל השתלים. לפיכך אני סבור שבמאזן ההסתברויות הנדרש, הוכח כי היה נדרש טיפול בדלקת החניכיים, הטיפול לא בוצע, וגם במהלך הטיפול לא בוצע כל מעקב בעניין מצב החניכיים, ובהסתברות גבוהה נגרמה בשל כך מחלת החניכיים המתבטאת בנסיגת עצם שגרמה בתורה לכשל השתלים והצורך בשליפתם".


בפסק הדין הודגש הרופא אינו יכול להסתמך על טענת הגנה של סיבוך נדיר שאינו באחריותו, כאשר לא עמד בסטנדרט המצופה ממנו – ביצוע טיפול מניעתי מקדים בדלקת החניכיים, שנועד להגדיל באופן משמעותי את הסיכוי להצלחת התקנת השתלים והכתרים.


על כן קבע השופט כי הרופא חייב לפצות את המטופלת בסכום של -409,800 שקל עבור נזקיה השונים, כולל כאב וסבל ועלות טיפולים מתקנים, בתוספת שכר טרחת עורך דין בסכום של כ-100 אלף שקל והוצאות משפט.

 

Comentários


bottom of page