top of page

הרשם מילאד תלחמי "פעילה חברתית תפצה ב-35 אלף שקלים אישה טרנסג'נדרית"


בית המשפט קבע לאחרונה פיצויים בסכום של 34,600 שקלים לתובעת, אישה טרנסג'נדרית, בעקבות פגיעה בפרטיותה מצד פעילה ידועה ברשתות החברתיות, נעמה ויצמן. השאלה המרכזית בתביעה עסקה בפרסום בלתי מורשה של מידע אישי בפייסבוק ובטוויטר, שנמשך כמעט שנה.


לפני יותר משנה, פרסמה ויצמן פוסט בפייסבוק תחת הכותרת "אייטם ראשוני! תביעה הוגשה הבוקר נגד סופר פארם כי רוקח אמר 'אתה' למישהו שהזדהה כאישה". הפוסט כלל את כתב התביעה, בו הופיעו פרטים אישיים כגון שם התובעת, כתובתה ומספר תעודת הזהות שלה. פרסום דומה פורסם גם בחשבון הטוויטר של הנתבעת, בו נוספה האמירה: "התחלנו רשמית. בהצלחה שיהיה פה!"


למחרת, ביקשה התובעת מויצמן להוריד את הפוסט או לצנזר את פרטיה האישיים, אך היא מחקה את הפרטים האישיים רק לאחר כ-17 שעות, ולא עשתה זאת בחשבון הטוויטר - אלא רק לאחר כשנה.


לטענת התובעת מדובר בפגיעה חמורה בפרטיותה, כאשר פרסום פרטיה האישיים ברשתות החברתיות גרם לה להשפלה, פחד ואיומים מצד משתמשים אחרים. בנוסף, ציינה התובעת כי יש לכך בהשלכות חמורות על שמה הטוב, בעיקר לאור היותה חלק מקהילה פגיעה ומוחלשת.


מנגד, טענה ויצמן כי הפרסום נעשה בתום לב, וכי מדובר בזכות הציבור לדעת ובחופש הביטוי. לטענתה, לא הייתה כל מניעה חוקית לפרסם את כתב התביעה, ולא הייתה מודעות לפגיעה שיגרום הפרסום.


הרשם הבכיר, מילאד תלחמי (בצילום), קבע כי אכן הייתה פגיעה בפרטיותה של התובעת, וכי פרסום פרטים אישיים, כולל מספר תעודת הזהות וכתובת המגורים, מהווה פגיעה חמורה בפרטיות, כפי שמוגדר בחוק הגנת הפרטיות. הרשם ציין כי הפרסום לא בוצע בתום לב, וכי התנהלותה של ויצמן, בעיקר בהמשך, מעידה על חוסר רגישות וזלזול כלפי רגשות התובעת, "פרסום שמה, כתובת מגוריה ומספר תעודת הזהות של התובעת פגעו בפרטיותה בשלוותה ובתחושת הביטחון האישי שלה".

Komentáře


bottom of page