top of page

תביעה נגד ניר ויצמן ורשת המלונות בראון על סך 3.3 מיליון שקל, לא פורעים הלוואה


מאת: שלמה בוצ'צ'ו

חברת YK Sky הקפריסאית, שבבעלות יראל קעה, תובעת סכום של  3.3 מיליון שקל מרשת מלונות בראון ומניר ויצמן.  YK טוענת, כי בראון לא פורעת הלוואה שקיבלה ממנה, כאשר ויצמן ערב לפרעונה. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. רשת בראון כוללת 36 בתי מלון, רובם מלונות בוטיק, מתוכם 13 בתל אביב ועשרה ביוון. התיק הונח על שולחנה של השופטת הדסה אסיף.

 

בתביעתה YK תוענת כי בשנת 2019 הציע ויצמן ליראל קעה להצטרף להשקעה בפרויקט בדרך שָֹלָמֶה בתל אביב. החברה הלוותה לקבוצת בראון סכום של  430,000 אירו (שהם 1.7מיליון שקל) לתקופה של 4.5 שנים, בריבית של 17% לשנה עם אפשרות לקבל את כספה בחזרה או לקבל דירה באותו פרויקט.

 

באוקטובר שעבר הגיע מועד הפרעון, בראון לא הצליחה לעמוד בתשלום וסוכם כי הפרעון יידחה לינואר השנה ויבוצע במזומן. לאחר מכן נדחה הפרעון לאפריל השנה, אך גם אז ההלוואה לא נפרעה. ויצמן אמר, שיוכל לפרוע אותה רק לאחר שימכור את הפרויקט.

 

לאחר ש-YK הגישה תביעה וקיבלה עיקולים על חשבונות הבנק של ויצמן ובראון הוסכם שההלוואה תיפרע בתשלומים. אולם, בראון לא עמדה גם בהסכם זה, וכאשר ביקשה  YK  ניסתה הפקיד את השיקים שקיבלה כערבון - התברר שבראון ביטלה אותם. לפיכך, היא תובעת כעת את מלוא הסכום של ההלוואה בתוספת ריבית דריבית בשיעור של 17% לשנה.

 

בשבוע שעבר הגישה מנהלת הכספים הקודמת של הרשת, מרים נעים, תביעה נגדה בסכום של  2.2 מיליון שקל בטענה דומה: הלוואה שניתנה ב-2019 לאותו פרויקט באותם תנאים אשר לא נפרעה. נעים אף טענה, כי ויצמן הודה בפניה במפורש שהוא אינו מסוגל לפרוע את ההלוואה, למרות שהגיע עימה להסדר פריסה.

 

 


Comments


bottom of page