top of page

מסעדת "טקסס סטייק האוס" באשדוד: באנו בשביל האוכל, ברחנו בגלל השירות


מאת: שלמה בן ברוך

עבר זמן רב מאז שהתאכזבנו כך: לא רחוק מחוף הים המהמם של אשדוד, שוכנת מסעדת "טקסס סטייק האוס" במסעדה מוגשים נתחי בשר מגוונים ושלל סלטים, פילה מיניון ואנטרקוט. את פנינו קיבלה מארחת חייכנית ונעימה שהביאה עמה תפריט עשיר מגוון וקל למצוא בו משהו לטעמך, המקום היה ריק בצורה מרשימה. מחוץ למסעדה נשמעה מוסיקה רועשת, ולצידה ישבו מספר צעירים שמחים ומאושרים.


בין שלל הפיתויים בתפריט הזמנתי סטייק (149 ש"ח) המוגש עם מספר מצומצם של ירקות קלויים, מדובר ביצירה קולינרית סבירה. למצוא סטייק טעים יכול להיות אתגר לא קטן. אנו רוצים סטייק עסיסי עם צריבה מושלמת, מבושל בטמפרטורה המדויקת וברמת העשייה שאנחנו אוהבים.


חווית השירות במסעדה יש לציין חבבני עד גבול הגרוע. בארץ מלצרות איננה מקצוע שנרכש בבית ספר כפי שמקובל באירופה. רוב המלצרים הם סטודנטים או צעירים שעובדים בעבודה זמנית. עדיין, המסעדות עצמן נושאות באחריות להיעדר הכשרה ואימון,  


בנוסף, המלצרים שכחו יותר מפעם אחת מנה ושתייה שהזמנו, אבל השיא היה - שאלת ה-"טעים לכם" שנשאלת לא מעט פעמים.


הרעש? בלתי נסבל

ההרגשה במסעדה היא שכל נושא האקוסטיקה לא קיבלה את תשומת הלב הראויה. ברוב המכריע המסעדות שביקרתי בהן. המוזיקה הייתה בעוצמה ובסגנון שמתאימים יותר למועדון לילה או לפחות לבר. יצאתי מהמסעדה בתחושה כאילו מלחמה.   


סוף דבר

המלצרים, שצפויים להיות דוגמה לאדיבות כנציגים הראשונים של המסעדה, לרוב מצליחים להוריד את המוראל במקום ועל הדרך בעיקר מתנשאים על הסועדים. האם זו הדרך של המסעדות להפחית מהסועדים את הציפיות של הסועדים? אני מקווה שלא - אחרת מדובר בבעיה חמורה.

Comments


bottom of page