top of page

רוצו לאכול במסעדת אושפלאו - בר האוכל האוזבקי הכי שווה שיש


מאת: שלמה בן ברוך

העיר בוכרה שבאוזבקיסטן, שימשה בעבר כאחד המרכזים היהודיים החשובים ביותר. הקהילה היהודית שהתמקמה שם הייתה מהעתיקות ביותר, עם למעלה מ-800 שנות קיום רצוף. עבור יהודי בוכרה, המזון היה מרכיב משמעותי מאוד, שסביבו התנהלו חייהם - בין אם היה מדובר היה בארוחות משפחתיות ובין אם בארוחות חגיגיות שהכילו אורחים רבים, בהתאם למסורת האירוח המפוארת של הקהילה.


התרבות הבוכרית היא תרבות ממזרח אסיה, והמטבח המקומי הושפע רבות והשפיע גם על מטבחים שונים נוספים. במטבח הבוכרי נעשה שימוש נרחב בבשר כבש ובמגוון ירקות טריים. במסעדת "אושפלאו" יש דגש משמעותי על איכות וטריות המרכיבים את האוכל. במידה רבה, המטבח שלהם מתבסס על מאכלי אורז לבן ומאכלים טיפוסיים כוללים תבשילי קדירה כמו באחש ואושפלאו שמתבשלים יחד בטמפרטורה נמוכה.   


העיר בני ברק לא בולטת במדורי הרכילות, ובמיוחד לא בכל הקשור לפתיחת מסעדות חדשות. הפעם מדובר במקרה יוצא דופן ומרגש במיוחד, משום שדווקא בבני ברק נפתחה לאחרונה מסעדה מסקרנת במיוחד עוד לפני שאוכלים בה את הביס הראשון.


ביום רביעי האחרון, הגענו למסעדה, ומיד קיבלה את פנינו האווירה החמימה והריחות הנעימים שהגיעו מהמטבח. המסעדה הייתה מלאה עד אפס מקום - הוכחה לכך שכדאי להזמין מקום מראש. כל פרט במטבח, מהמרכיבים הטריים ועד לשיטות הבישול המסורתיות, שיקף את ההיסטוריה המרתקת והטעמים העשירים של הקהילה היהודית הבוכרית, שורשיה באוזבקיסטן.


באותו ערב השף המסור נכח במסעדה. איש מיוחד של חמימות וקסם. הוא גרם לאורחים להרגיש בנוח כששיתף סיפורים על שורשיו והמטבח הגדול והמרווח שעמד לרשותו. השירות האישי שלו הוא באמת דבר נדיר בעולם של היום. לאחר דיון מענג איתו סגרנו על הרכב הארוחה ויצאנו למסע קולינרי משובח.


העושר הקולינרי בולט בכל מנה. המנות המיוחדות שמציעה המסעדה כוללות את המאכל המסורתי אושפלאו, שהוא אורז עם חתיכות בשר בקר, גזר, בצל ותבלינים, מספק שילוב מושלם של טעמים וריחות.


יש שלל מנות בתפריט של כיסונים ממולאים בבשר, וכמובן חומוס בוכרי עם טוויסט ייחודי, הוסיפו למגוון המרגש, וכן, משולשי ביצ'יק מעוטרים בגרעיני חמנייה וממולאים בדלעת מגוררת עם בצל, וחמוצים בוכריים בעשייה ביתית.


יש את דושפרה (מומלץ), כיסונים זערוריים במילוי בשר, שמוגשים כ"דושפרה של קיץ" בצלחת שטוחה של ציר טעים, בנוסף, יש את הגריל הבוכרי עם שלל בשרים איכותיים כמו: קבב אנטרקוט ופילה בקר. למבינים יש שקדי עגל, כבד אווז, מדליוני פילה, צלעות טלה וסטייק אנטרקוט. מושלם.


יש כיסון ממולא בבשר ובצל, שהוא דומה ללחמנייה עגולה, הנקרא גושגישה והמילוי שלו הופך את הביס למושלם, וכמובן, מגש המטבלים בפתיחה הוא דבר שאסור לפספס. כל מה שציינו עד כה יכול בקלות לספק ארבעה אנשים רעבים מאוד.


האוכל במסעדה הוא לא רק מזון – הוא מסע. כל ביס לוקח אתכם לעמקי מרכז אסיה, עם סיפור של תרבויות שונות ששזורות זו בזו. אוזבקיסטן, טג'יקיסטן וקירגיזסטן מספקות השראה למנות, ובכל מנה יש סיפור – היסטוריה של מסעות, מסורת ובישול שהועבר מדור לדור.


שירות ואווירה במסעדה:

"אושפלאו" היא מסעדה גדולה ומודרנית, עם עיצוב האדריכלי שמשלב במומחיות אלמנטים מסורתיים , יש במקום בר אוכל עם מוזיקה ברמת ווליום נעימה, והיא מקנה למטבח האוזבקי את מה ששפים ויזמים צעירים ניסו עם המטבח המרוקאי והטריפוליטאי.


לצד האוכל המדהים, השירות במסעדה היה יוצא דופן. הצוות היה אדיב ומסביר פנים, מה שהוסיף לתחושת הביתיות והשמחה במקום. האווירה הייתה תוססת, עם לקוחות שמדברים ומחליפים חוויות, מה שהפך את הביקור לחוויה חברתית בלתי נשכחת.


הזדרזו והזמינו מקום:

לסיכום, אם אתם מחפשים חוויה קולינרית שתחזיר אתכם בזמן ותעניק לכם טעימה מהמטבח האוזבקי, מסעדת "אושפלאו" היא היעד האידיאלי. אל תשכחו להזמין מקום מראש, כי כמו שהבנו, המקום פופולרי מאוד! רוצו לאכול במסעדה, ותחוו את הטעמים והריחות מהמטבח המסורתי.

 

Comments


bottom of page