top of page

ארבע תושבות חולון נאשמות בעושק במאות אלפי שקל, באמצעות מרמה, סחיטה ואיומים


פרקליטות המדינה הגישה לשופטת רונית פינצ'וק אלט (בצילום) מבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד ארבע נאשמות, תושבות חולון, שעקצו יחדיו עשרות קורבנות מאוכלוסיות מוחלשות, בהם קשישים רבים, בסכום של למעלה מ-400,000 שקל.

 

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רוני מודריק מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) עולה כי אביבית שירזי, סיוון צמח ולינוי חמרה הקימו יחדיו בשנת 2018 את חברת "ליין פור יו", וכן כי שלושתן, יחד עם מלי ברכה, הקימו בשנת 2020 את חברת "מאי סנטר". במסגרת פעילות החברות, ארבע הנאשמות ביצעו עסקאות "מכר מרחוק" של מנוי לתיקון מוצרי חשמל, באמצעות טלמרקטינג, לקורבנות שונים ברחבי הארץ, חלקם קשישים.


במהלך השיחות איימו נציגות החברה על הקורבנות ושיקרו להם כדי לקבל מהם כספים במירמה. בין היתר, אמרו הנאשמות והעובדות שפעלו בהנחייתן לקורבנות כי קיים חוב על שמם, דרשו מהם לשלם דמי ביטול מנוי וכן תשלומים רטרואקטיביים על שנים עברו. הנאשמות עשו זאת תוך שימוש בטון תקיף, איום כי השיחות מוקלטות וכן כי אי תשלום מצד הקורבן יביא לפתיחת הליכי הוצאה לפועל ולתביעה באמצעות עורך דין, להצמדת תשלום בריבית ולשימוש בפרטי האשראי שלהם.

 

כך למשל, התקשרו נציגות החברה מספר פעמים אל קשיש יליד 1938, והציעו לו פעם אחר פעם לחדש את המנוי לשירות התיקונים, בעלות של 3,000 שקל לשנה. בכל אחת מהפעמים בהן התקשרו הנציגות שילם המתלונן הקשיש את הכספים המבוקשים. באחת השיחות, כאשר הקשיש הביע את רצונו לבטל את המנוי, השיבה לו הנציגה כי עלות הביטול היא 7,000 שקל. לאחר שהקשיש שילם את הסכום, התקשרה אלי הנציגה פעם נוספת ודרשה ממנו לשלם רטרואקטיבית עבור השנה הקודמת.

 

בהזדמנות אחרת, התקשרה נציגת החברה אל קשישה ילידת 1934, והציעה לה לרכוש מנוי לשירות התיקונים בעלות של 2,700 שקל. לאחר ששילמה את הסכום, ובעקבות פניה נוספת מצידה של החברה, העבירה הקשישה בהעברה בנקאית סכום נוסף של 2,000 שקל. לאחר מספר חודשים, בעקבות דרישה של נציגת החברה אל הקשישה, שילמה הקשישה לחברה סכום נוסף של 3,300 שקל וזאת תוך שהנציגה מאיימת עליה כי אם לא תשלם, ינקטו כנגדה הליכים משפטיים. שיחת איומים זאת חזרה על עצמה פעמים נוספים, תוך שהנאשמות סחטו במרמה מהקשישה בסך הכל 9,500 שקל.

 

כתב האישום מגולל 48 אישומים, בכל אחד מהם קורבן שנעקץ על ידי הנאשמות באלפי שקלים. לנאשמות מיוחסות עשרות עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (קבלת דבר במרמה), סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בנוסף, מיוחסת לנאשמות עבירה הלבנת הון.


צילום: ארכיון.

תגובה 1

1 Comment


Guest
Aug 15

יש לתת להם את מידת העונש הראוי והנכון לעשות זאת כאשר אנשי השפל לא יודעין מנוח מחוסר דין מרתיע ועל כן היה זה מכוח דין צדקה ללכת לחומרה ולא לקולה למען יראו ויראו

Like
bottom of page