top of page

השופט יוסף אלרון החמיר בעונשו של עבריין נהיגה; ירצה 54 חודשי מאסר


העונש שהוטל על הנאשם מקל עליו יתר על המידה באופן קיצוני ביחס לחומרת מעשיו ולעבירות בהן הורשע, וסוטה באופן משמעותי ממדיניות הענישה הנהוגה בידינו, כך אומר שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, על העונש שהטיל הנשיא בפועל של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט בני שגיא, על מי שהודה בעבירות תעבורה קשות.


שגיא, בתפקידו כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב - גזר 32 חודשי מאסר על רמי מוגרבי, שהודה בסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, הפקרה אחרי פגיעה ("פגע וברח") ונהיגה ללא ביטוח. העונש המקסימלי על העבירה הראשונה הוא 20 שנות מאסר, בעוד על השנייה - 14 שנות מאסר. השופט אלרון קיבל את ערעור המדינה וגזר על מוגרבי 54 חודשי מאסר.  


מוגרבי רכב על אופנוע ביוני 2022, חצה צומת באור אדום, ברח משוטרים תוך נהיגה פרועה, ופצע בצורה אנושה בהולך רגל (שכעת הוא נכה בשיעור של 69% ומתקיים מקצבת נכות) ונמלט מהזירה. שגיא קבע מתחם ענישה של 30 עד 56 חודשי מאסר והטיל את העונש קרוב לרף התחתון, בהתחשב בגילו הצעיר של מוגרבי ובהודאתו. 


השופט אלרון מציין, כי "התנהגותו פורעת החוק של המשיב – הסלימה מרגע אחד למשנהו, אירוע שתחילתו בנסיעה על קטנוע ללא ביטוח, הסתיים בפגיעה קשה וכמעט אנושה בעובר אורח תמים. ככל שהקצין המשיב בהפרות החוק – דרך נהיגה במהירות גבוהה ביותר, עובר בחציית שלושה צמתים באור אדום וכלה בהימלטות משוטרים עד הפגיעה".


לאורך נסיעתו הפרועה של הנאשם, היו לו 'נקודות יציאה' רבות, אך הוא המשיך בנהיגתו המסוכנת תוך סיכון משתמשי הדרך. גם לאחר ששוטרים שרדפו אחריו בניידות משטרה כרזו לו להפסיק, בפנייתם הציעו לו לעצור  בצד הדרך ולציית לחוק, הנאשם סירב לציית ונמלט במהירות תוך שהשוטרים רודפים אחריו.


אלרון מוסיף, כי נסיבותיו האישיות של מוגרבי אינן מצדיקות הקלה בעונשו אלא דווקא ההיפך: יש לו 11 הרשעות תעבורה בתוך מספר שנים ספורות, והוא ביצע את התאונה כאשר היה בתקופת פסילה וכשהיה בחלופת מעצר, ובכך הוא שב והפר את החוק בצורה בוטה תוך שהוא מפגין זלזול העמוק לשלטון החוק. השופטים עופר גרוסקופף וגילה כנפי-שטייניץ הסכימו עם אלרון. 

Comments


bottom of page