top of page

האסייתי הכי אותנטי בסביבה: צ'ינה קלאס, אין עוד מסעדה שעושה כזה כבוד לסינים


מאת: שלמה בן ברוך

האוכל הסיני החל לפרוח בישראל בשנות ה-80 ומנות רבות מהמטבח העשיר, המורכב והמסועף הזה אומצו בארץ בדרכים שונות. הגרסה העכשווית של מספר מנות סיניות נוסטלגיות ניתן להזמין במסעדת צ'יינה קלאס בהרצליה, אשר למעלה מ-30 שנה מושכת אליה אלפי אנשים – מדובר באולימפיאדת האוכל של המזרח הרחוק.


הרצליה, עם המזג האוויר הנפלא וקוקטייל שלא תוכלו להפסיק לשתות: המזרח הרחוק לא רק יעד של תיירים מכל העולם, אלה גם ממלכה קולינרית ששווה להיחשף אליה. אין ספק, קשה עד בלתי אפשרי שלא להתאהב במטבח הסיני. הוא טרי ועשיר בטעמים, המנות מוכנות מיד לאחר ההזמנה ומגיעות לשולחן הכי רעננות, חמות וצבעוניות שיש.


זהו המטבח המושלם עבור המעוניינים ליהנות ממנות מהירות הכנה עם טעמים אקזוטיים שיזכירו את החופשה המושלמת במדינה שהכי נעים להיות תייר. עבור מתלהבים מהטעמים החריפים ועוקצניים של האוכל הסיני, ועדיין מסרבים להיפרד מהמוקפץ – קיימות גרסאות רבות של מנות מהמטבח התאילנדי המסעדה הסמוכה (Bangkok Kitchen) שהותאמו לחך הישראלי.


השירות במסעדה הוא מופע: המלצרים נעים בין השולחנות במהירות, דואגים לקחת הזמנות ולוודא שכולם מרוצים. בין לבין הם עונים לטלפונים ומוציאים ללא הרף וביעילות מנות מהמטבח. כשתורנו הגיע, התחלנו עם מנות ראשונות, מרק טום יאם (החריף היה מצוין) ומרק תירס. המרקים הוגשו בקערות קטנות והרגישו טריים.


מביני עניין אומרים כי "צ'יינה קלאס" ראויה לכתר המסעדה הסינית הטובה ביותר במרכז. מנת הנאמס - ספרינג רול, למשל, כוללת פרגית, ירקות ואטריות זכוכית, חסה אייסברג, נענע, בזילקום, כוסברה צילי טרי ורוטב קייאו. כנפיים ברוטב השף, מוגש בציפוי פריך, ברוטב חמוץ מתוק, שומשום ובצל ירוק פיקנטי.


בנוסף, תמצאו כאן מנות סיניות מעולות עם עוף, בקר, פירות ים, כמו גם מנות אפשרויות צמחוניות וטבעוניות. מלבד המנות הסיניות, מעבר למנות הסיניות, תמצאו כאן גם סושי ומגוון מנות תאילנדיות משובחות.


אגב, מי שמודאג מהחריפות יהנה כאן משליטה מלאה בנושא, כי את האוכל מכינים במקום, ואפשר לבקש להפחית או להגביר את רמת החריפות.


למנה עיקרית הזמנו ווק סצ'ואן עם גזר, ברוקולי, פלפל ובצל סגול, ברוטב סצ'ואן חריף. ווק צ'זה חצילים - חצילים מוקפצים עם בצל ירוק ופלפל מתוק יבש, ברוטב שום, גינגר וסויה. שתי המנות עצומות בגודלן, ומספיקות בקלות לשלושה סועדים. כל מנה הייתה מדויקת בתיבולה וחריפה במידה, והשילוב המינימליסטי של העוף, פלפלים ובצלים התגלה כהברקה.


בשורה התחתונה: מדובר במסעדה נהדרת, במיקום מעולה. צ'יינה קלאס היא ההוכחה שכשעושים משהו כמו שצריך, בלי פשרות ועם כל הלב – ההצלחה היא בלתי נמנעת. 


הזמינו מקום: שדרות בן גוריון 33, הרצליה.

משלוחים: משה סנה 54 צהלה, תל אביב.



 

 

 


Comments


bottom of page