top of page

ביהמ"ש למשפחה הורה לאפשר לילד לשחק כדורגל בשבת, על אף התנגדות האב


בשנת 2015 קבעה השופטת אריאלה גליצר-כץ מבית הדין האזורי לעבודה תל-אביב, שמשחק בשבת הוא עבירה פלילית. לאחרונה עתרה אם גרושה לבית המשפט למשפחה באשדוד בבקשה להתיר לבנה הקטין (12) להשתתף במשחקי כדורגל בשבתות בהן הוא שוהה אצל אביו וזאת חרף התנגדותו.


לדבריה, האב מנהל אורח חיים דתי ואילו היא והילד מנהלים אורח חיים חילוני והדבר יוצר בעיות סביב אי הסכמתו של האב כי הקטין ישתתף במשחקי כדורגל המתקיימים בשבת, בעת שהילד נמצא אצלו בשבתות. לפיכך, הילד מסרב להיות אצל אביו בשבתות.


עם זאת, האישה הציעה שבשבתות בהן הילד שוהה אצל הגרוש ויש משחק בו עתיד הילד להשתתף, היא תאסוף אותו ותשיבו לבית הגרוש בתום המשחק. אולם, האב סרב לכך. לטענתו גרושתו רשמה את הילד לכדורגל על אף שידעה כי הוא מתנגד נחרצות לכך מאחר והקבוצה משחקת בשבתות.


עוד אמרה האישה כי האב עזב את הבית המשותף כשהילד היה בן פחות משנתיים. מאז היא מגדלת אותו באורח חיים חילוני ואחת לשבועיים כאשר הוא שוהה בביתו, הוא נאלץ לשמור שבת לאור אורח החיים אותו מנהל האב. 


החלטה אמיצה:

השופטת עפרה גיא (בצילום) אמרה כי "מדובר בהחלטה שהיא חלק מההחלטות שעל הורים לקבל במהלך החיים הרגיל של ילדיהם ונמצא בגדר חובתם וזכותם גם לאחר פרידתם".


אך "ככל שלא עולה בידי ההורים להגיע להסכמות, הרי שהדבר מצוי בגדר הכרעתו של בית המשפט, אמרה השופטת והוסיפה "מהדו"ח החסוי עולה כי חיי הקטין סובבים סביב הכדורגל ונמצא בקבוצה העירונית. לקטין יש שיגרת אימונים של שלושה אימונים בשבוע כאשר כל אימון כשעה וחצי ובשבתות מתקיימים משחקים".


לפיכך, היא ציינה כי התרשמה "רצונו של הכדור לשחק בכדורגל" גם בשבתות, וקבעה כי היא נעתרת למבוקש ומורה על חיוב האב לאפשר לילד להשתתף במשחקי כדורגל במסגרת נבחרת 'מכבי אשקלון' - בה הוא משמש כשחקן בשבתות בהן שוהה בביתו וזאת בכפוף לכך שבאחריות האם לקחת ולהשיב את הקטין למשחקים.

 

Comments


bottom of page