top of page

ביקורת סושי: האם הפשטות של המסעדה היפנית "MOON" עדיין מנצחת?


מאת: שלמה בן ברוך

בשעות הצהריים מסעדת MOON ברחוב החושלים בהרצליה שקטה ונינוחה. הערב עוד רחוק, ורכבי היוקרה שיביאו חיים למקום עדיין לא הגיעו. הקהל הנובורישי של המסעדה עסוק בעבודה.


המסעדה גאה במאסטר סושי שלה, ומציעה תפריט אוכל יפני שמתרחק מהפשטות שבמקור, ומספק לישראלים את כל החוויה הצבעונית שניתן לצפות לה בארוחת סושי.


סושי, כמו לא מעט דברים שמגיעים מיפן, הוא תחום שמצריך מיומנות גבוהה. הדגים צריכים להיות טריים במיוחד, האורז צריך להיות מהסוג המתאים והאצות צריכות להיות באיכות גבוהה. בשנים האחרונות ישראל התמלאה בסושיות, בכל קניון ובכל עיר. הבעיה היא שרוב הסושיות נופלות באיכותן.


מסעדת MOON קיימת כבר מעל 24 שנים ואם ניתן לראות את השנים, היא עדיין מנסה לשמור על ייחודה, מה ששלה שלה. מההתחלה, MOON הציעה סושי ברמה סבירה. בנוסף לסושי, תמצאו סלטים מעניינים, גיוזה עוף ומגוון מנות חמות. מומלץ לנסות את רול רייקאביק סלמון (בלי הגבינה), וגם את הריינבו והתאי ספיישל. לצד התפריט, ישנם גם קוקטיילים ושירות אדיב ומוקפד.


תהינו אם אנחנו זקוקים לקינוח. אמרנו, ניקח קינוח. הזמנו קראק פאי (48 שקלים) שהיה קר למחצה. הדבר המעניין הוא שהקינוח לא היה יותר מתוק מהמנות הראשונות.


הארוחה ב- MOON אינה זולה במיוחד, במחירים כאלו, הסושי אמור היה להיות מושלם. אך בהשוואה למחירי הערב של הסושיות - המסעדה מציעה חוויה קולינרית מעניינת.


קריאה לסדר הבינוניות

מעבר לכל אלה, המרק מיסו היה קר ולא אכיל, על הפופקורן טמפורה אפשר לוותר, השירותים במקום לא הולמים מסעדה, הדלת במקום פתוחה רוב הזמן, מה שמכניס את החום התל אביבי של שעות הערב אל תוך המסעדה ומקשה על ההנאה. 


(צילום אילוסטרציה)


Comments


bottom of page