top of page

שחקנית חיזוק לבית הדין לעבודה, כבוד השופטת רעות אייד-בזיני


אל תחפשו את הצדק רק בבית המשפט העליון. האוויר שם דליל ופעמים רבות כך גם הצדק. אם תרדו מעט – תגלו שהשופטים בבית הדין האזורי לעבודה דואגים לאזרח הקטן ואינם מהססים להעניק סעד, גם כשמודבר בהתמודדות עם מערכות משומנות היטב. הכירו את "לוחמת הצדק" השופטת רעות אייד-בזיני.


בדרך קבע פסקי דין של בית המשפט העליון מקבלים כותרות ראשיות, ומפעם לפעם, בעיקר בסוגיות פליליות, מבצבץ פסק דין מערכאה נמוכה יותר. עם זאת, דווקא בפסקי הדין בביה"ד האזורי לעבודה נחשפות ההחלטות החשובות שמעצבות את חיינו במדינה.


השופטת רעות אייד-בזיני (41) נחשבת לאחת השופטות הצעירות במערכת המשפט. היא מונתה לכהונת רשמת כבר בגיל 35 ומכהנת מאז 6 שנים. ביולי 2024 היא מונתה לכהונת שופטת של ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע. את דרכה המקצועית היא החלה באוניברסיטת תל-אביב שם סיימה בהצטיינות תואר ראשון במשפטים. לאחר מכן התמחתה במשרד עורכי דין, ובשנת 2015 שימשה כעוזרת משפטית בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.


היא נחשבת לשופטת מקצועית מאוד, כזו שבוחנת כל מקרה לגופו, ולכן לא ניתן לדעת מראש מה תהיה הכרעתה. מטרתה היא ברורה: לבחון את העובדות לגופן ולהכריע לפי הדין. השופטים הנבחרים לערכאה זו נדרשים לכישורים אנושיים מפותחים יותר, מעבר לידע המשפטי ולכישרון השיפוטי הדרוש לניהול אולם בית המשפט. היכולת להכריע בסוגיות משפטיות – המגיעות לרזולוציות אנושיות מורכבות, תוך כדי רגישות לסיטואציה – אינה דבר של מה בכך והכל בסדר מופתי. 


כך למשל, לאחרונה היא פסקה בתביעה רגישה ומורכבת הממוקדת באישה הסובלת משורה ארוכה של נכויות ומערערת על החלטת הוועדה (של הביטוח לאומי) בעניינה בטענה שהיא התעלמה ממצבה הקשה. השופטת אייד-בזיני מאפשרת למערערת להגיד כמה מילים, מוסיפה הנחיות ובסוף אייד-בזיני נותנת תוקף של פסק דין לבקשות המערערת.


במהלך 6 השנים שבהן השופטת אייד-בזיני משמשת כשופטת ניכר שעניינו של האזרח הנפגע נמצא במרכז תשומת הלב שלה. אין זה אומר כי כל תביעת סרק מתקבלת, אך גם במקרים שבהם התובע טועה בטענותיו, היא מציגה לו את האפשרויות החלופיות שעדיף לא לנקוט בהן כדי שלא יבזבז את משאביו ואת משאבי בית המשפט.


רבים מעורכי הדין המופיעים בפני השופטת רעות אייד-בזיני מציינים כי היא שופטת עניינית וקשובה, מגיעה מוכנה לכל דיון ומכירה את התיק על בוריו. "ניכר שהיא בעלת מזג שיפוטי נעים ומנהלת את הדיון באופן ענייני תוך חתירה לצדק" מדגיש עו"ד עדי אלבוים אחד מעורכי הדין המובילים בתחום דיני העבודה.


היא אינה מהססת לומר את האמת הקשה לצדדים – כאשר הם טועים בהבנת המציאות, אך עושה זאת בנועם וברגישות המתאימה. ניתן רק להצטרף לתקווה ששופטים כמוה יקודמו – בעיקר משום שמגיע לנו, הציבור, שופטים כאלו.



Comments


bottom of page