top of page

הנהלת בתי המשפט נגד בן גביר: "רואים בחומרה התבטאויות נגד שופטים"


הנהלת בתי המשפט יוצאת נגד "התבטאויות פוגעניות כנגד שופטים בשל ביצוע מלאכתם" מצידם של "אישי ציבור בכירים". ההודעה אינה מפרטת במה מדובר, אך בימים האחרונים היו התבטאויות כאלה של השר איתמר בן-גביר ושל ח"כ טלי גוטליב, לצד מתקפה גורפת של תועלמנים המזוהים עם בנימין נתניהו על מערכת המשפט.


בן-גביר תקף בשבוע האחרון את שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, ערפאת טאהא, אשר שחרר בתנאים מגבילים את השחקנית מאיסה עבד אל-האדי לפני שהוגש נגדה כתב אישום על תמיכה בחמאס; ואת שופט בית משפט השלום בחיפה, איחסן כנעאן, על שחרורו של יואב בר שנחשד בעבירות דומות. על החלטתו של טאהא כתב בן-גביר, כי היא מעניקה גב לטרור ותוביל להגברת ההסתה.


גוטליב טענה בשבוע שעבר, כי פסק דין של בג"ץ - אשר דחה על הסף עתירה נגד כוונה כביכול של צה"ל לפגוע בבית חולים בעזה - חשף סודות בפני האויב. זאת, למרות שפסק הדין ציטט את תגובתו של צה"ל, אשר לא ביקש להטיל עליה חיסיון או שהשופטים יעניינו בה במעמד צד אחד, כפי שנעשה מדי יום בנוגע למעצרים מינהליים של מחבלים. ואילו מצד התעמולה תומכת נתניהו נשמעות האשמות - ללא הוכחות - לפיהן בג"ץ והייעוץ המשפטי כבלו לאורך השנים את ידי צה"ל בתגובתו לטרור מעזה, וזאת במסגרת הניסיון להסיר מעל נתניהו את האחריות למחדלים שקדמו למלחמה.


הנהלת בתי המשפט אומרת כי היא רואה בחומרה רבה את ההתבטאויות נגד השופטים, וכי הדברים "מקבלים משנה חומרה שעה שהתבטאויות אלו מושמעות מפי אישי ציבור בכירים, אשר דווקא בעיתות אלה מצופה היה שיפעלו למיתון השיח. שופטי ישראל פוסקים בהתאם לדין, נסיבות המקרה וחומר הראיות המונח לפניהם, וימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה, ללא מורא וללא משוא פנים, בעיתות חירום כמו גם בימי שגרה".


באדיבות: יואב יצחק, Newa1


עוד בחדשות:

Comments


bottom of page