top of page

עורך דין ניסה לבחור את בית המשפט שידון בתביעה הייצוגית – אך נתקל במכשול


בית משפט השלום בחיפה דחה השבוע על הסף בקשה לתביעה ייצוגית נגד "מזרני כפר סבא", במסגרתה התובע ועורך דינו ביקשו לבחור את השופט שיטפל בתיק, מהלך המוכר בשם Forum Shopping (פורום שופינג)".


בנובמבר 2023 הגיש אדם הסובל מליקוי שמיעה באמצעות עו"ד מוחמד ספורי בקשה לאישור תביעה ייצוגית לבית משפט השלום בעכו. בבקשה נטען כי רשת החנויות פעלה בניגוד לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, בכך שהשמיעה מוסיקת ברקע במענה הטלפוני.


נטען כי העסק מחויב לספק מידע מוקלט במערכת הממוחשבת לניתוב שיחות, כאשר ההקלטה בשפה פשוטה ובקצב איטי ללא מוסיקת רקע. 


בהמשך, התיק הועבר לשופטת אביגיל זכריה, ועורך הדין הגיש בקשה למחיקת ההליך, אשר התקבלה. באותו היום הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית מצד תובע אחר בנוסח שמזכיר באופן מדויק את הנסיבות הקודמות, אך הפעם לבית משפט השלום בחיפה. עורך הדין לא ציין את ההליך הקודם. הרשת ביקשה לדחות על הסף את התביעה בטענה ל"פורום שופינג". 


עו"ד ספורי אישר כי ביקש למחוק את התובענה בעכו לאור גישת בית המשפט שם, אשר אימץ את פסק הדין של שופט המחוזי עודד מאור, הקובע כי יש לבצע פנייה מוקדמת לעסק לצורך הפסקת ההפרה לפני הגשת תביעה. הוא טען שאין פסול בהגשת מספר בקשות.


השבוע הורתה השופטת עינב נהרי-סנדלר מבית המשפט בחיפה על דחיית התביעה על הסף תוך חיוב המבקש בהוצאות. נקבע כי עורך הדין: "ביקש למצוא לעצמו פורום חלופי להעלאת טענותיו כנגד המשיבה, שהוא מקווה שיהיה לו נוח יותר ושאולי ינקוט ב"גישה" אחרת, מזו של המותב אליו נותב התיק מלכתחילה, התואמת יותר את ציפיותיו ואף תוך ניסיון לעשות מקצה שיפורים בעילת התביעה האישית הנטענת כלפי המשיבה בסוגיית הפניה המוקדמת".


השופטת אמרה כי "התנהלות דיונית לא ראויה, המפרה את חובת הייצוג ההולם, בתום לב, ואשר מצדיקה סילוק התובענה על הסף", תוך שהיא מדגישה כי ההפרה תוקנה, וכי בכך התובע גילה את דעתו שאין תועלת בהמשך ניהול ההליך.

 

Comments


bottom of page