top of page

המדינה הסתפקה ב-7% מס על הון של 50 מיליון דולר מאיש העסקים שותא ששלאשוילי


רשות המסים הסכימה באופן חריג לחדש הסכם גילוי מרצון עם בעל הון ולגבות ממנו מס בשיעור של 7.4% בלבד. כך טוען רו"ח גל דיקשטיין, שייצג את שותא ששלאשוילי מול הרשות ודורש ממנו שכר טירחה בגובה 4.7 מיליון שקל. התביעה הונחה על שולחנו של השופט יעקב שפסר (בצילום) מבית המשפט המחוזי מרכז.


דיקשטיין שימש ברשות המסים בשנים 2013-2004 ובתפקידו האחרון היה מנהל בחטיבה המקצועית. הליך הגילוי מרצון מאפשר בהתאם לתנאים המפורטים בו לישראלים שהחזיקו נכסים בחו"ל ולא דיווחו על הכנסותיהם בהתאם לחוק בישראל, למסור מידע מלא על הנכסים, לשלם מס דרך הליך אזרחי ולמנוע חשיפה להליך פלילי.


דיקשטיין טוען, כי ששלאשוילי את שירותיו בשנת 2021 במטרה להסדיר הון של 50 מיליון דולר שצבר בחשבונות בנק ובנכסים בחו"ל, וכן כדי לסייע לחותנו המנוח, רובן פיצ'חדה, אשר רשות המסים פתחה בבירור בעניינו לאחר שרכש שתי דירות באשדוד בסכום של 5 מיליון דולר. בהתאם להסכם, שכרו של דיקשטיין היה 1.5% מההון אם המס המירבי יהיה 10% ממנו, ואם שיעור המס יהיה נמוך יותר - 1.5% מההון בתוספת מחצית מהפער שבין 10% לבין שיעור המס בפועל.  


לטענת דיקשטיין, הוא הצליח לסיים את התיק של פיצ'חדה ללא תשלום מס כלשהו והשיג טיוטת הסכמה עם הרשות לפיה ששלאשוילי ישלם מס של 7% בלבד על ההון המוצהר. עם זאת, לאחר מכן ביקש ממנו ששלאשוילי להסדיר רק 30 מיליון דולר.


בקשה זו, כך הוא טוען, יצרה חוסר אמון מוחלט בין ששלאשוילי לרשות, שהחליטה כעת לערב בתיק את מחלקת החקירות ואת מחלקת המיסוי הבינלאומי. כתוצאה מכך, נדרשו לדיקשטיין 28 חודשי מו"מ, בהשוואה לחמישה חודשים בשלב הראשון - עד שהוסכם להקטין את ההון ושיעור המס עליו יהיה 7.4%. ההסכם נחתם במאי 2023 וששלאשוילי שילם את מלוא המס בסך 8.1 מיליון שקל.


דיקשטיין טוען ששלאשוילי מסרב לשלם את שכרו ודורש ממנו לבצע פעולות נוספות כתנאי לתשלום. לדבריו, מכיוון שהוא ביצע פעמיים את ההליך מול רשות המסים - הוא זכאי לתשלום גם עבור עבודתו בתיק פיצ'חדה. טרם הוגש כתב הגנה.

 

Comments


bottom of page