top of page

להב 433: החקירה תקועה ביהמ"ש דן בערר של השרה מירי רגב לחסיון מסמכים שנתפסו


דיון קשוח התקיים אתמול בצהריים בבית המשפט המחוזי בלוד בפני השופט עמית מיכליס בנוגע לערעור שהגישה שרת התחבורה מירי רגב, על החלטת נשיא בית משפט השלום השופט (המוערך) מנחם מזרחי לאפשר למשטרה לעשות שימוש במסמכים שנתפסו במשרד התחבורה במסגרת החקירה הפלילית. 


רגב נעדרה מהדיון: התייצבו רק עורכי הדין שלה עמית חדד, ישראל וולנרמן ואלי פרי. את המדינה ייצגו המשנה לפרקליט מחוז מיסוי וכלכלה אתי בן דור ועו"ד הילה גבאי, ובנוסף, שוטרי להב 433. הדיון כלל חילופי דברים קשים בין עורכי הדין משני הצדדים, שהתמקדו בעיקר בטיעוניו של חדד. במהלך הדיון האשימה עו"ד גבאי את עו"ד חדד בשימוש בטקטיקה שךל תחבולה מטעה להשגת החפצים, ועל כך הגיב חדד הגיב: "חוצפה! אני מבקש שתתנצלי".


גבאי תיקנה את דבריה ואמרה: אני חוזרת בי עם המילה תחבולה. הם מנסים "להפריע להתקדמות החקירה".

המשטרה באישור היועצת המשפטית לממשלה, חוקרת האם רגב ולשכתה גילו העדפה כלפיי יישובים מסוימים על פני אחרים ממניעים פוליטיים אישיים, זאת בעקבות התחקיר של העיתונאי של רביב דרוקר בחדשות 13. כדי לברר את החשדות שעלו בתחקיר, ערכה המשטרה חיפוש במשרד התחבורה ותפסה מסמכים מלשכתה של רגב כבר בחודש יוני.


עם זאת, צוות עורכי הדין של השרה רגב פנו מיד לבית המשפט בטענה שהיא חסינה מפני חיפוש במשרדה, כך שהמשטרה לא יכולה לעיין במסמכים הרגישים שנתפסו במשרד. אולם, עד היום, החקירה תקועה והמשטרה לא יכולה להתקדם בבירור הטענות.


המסמכים שנתפסו כוללים סיכומי פגישות, סיכומים של פרויקטים מקצועיים, רישומי ביקורים בעיריות ובקשות לפגישות עבודה עם השרה רגב, וכן, בקשות של גורמים להצטרף לליכוד. השופט מנחם מזרחי, עליו עוררת השרה, קבע כי קיים חשד סביר התומך בטענות של מרמה והפרת אמונים.


השופט עמית מיכלס אמר כי יתן את החלטתו בהמשך. בכל מקרה, המסמכים יישארו בבית המשפט ואין באפשרות המשטרה לברר את החשדות עד לסיום ההליכים המשפטיים.


コメント


bottom of page