top of page

מים צלולים: בעל הדירה או ועד הבית, מי אחראי לנזילה בבניין משותף?


מים חדרו לדירה של בני זוג מדירה בקומה מעליהם. בני הזוג היו מבוטחים בחב' הביטוח מגדל, אשר תיקנה את הנזק שנגרם והגישה תביעה לקבלת פיצוי של 37 אלף שקל מהשכן שבדירתו הייתה הנזילה ומוועד הבניין.


במגדל טוענים, כי השכן נושא באחריות לנזק השכן, שמקור הנזילה בצנרת הפרטית שלו. בתגובה, השכן טען כי הנזילה נבעה מהחיבור שבין הצינור המשותף לצנרת הפרטית, ולכן האחריות מוטלת על ועד הבית - מחלוקת זו גרמה לצירוף הוועד מרח' בן גוריון 147 בת ים לתביעה, שטען כי החיבור נמצא בתחום דירת השכן.


הרשם הבכיר אדי לכנר (בצילום), מבית משפט השלום בבת ים קבע כי מקור הנזילה בצנרת המשותפת, ואמר כי השכן לא התרשל: "הוא פעל במהירות וביעילות לאיתור מקור הנזילה 32 ולתיקונה, תוך הזמנת אנשי מקצוע ושיתוף פעולה עם נציגות הבית המשותף. התנהלות זו 33 עולה בקנה אחד עם חובת הזהירות המוטלת על בעל דירה".


מנגד, נקבע כי וועד הבית לא הוכיחכי נקטו באמצעי זהירות למניעת הנזק בהתאם לסטנדרט "האדם הסביר", למרות שהנזילה גרמה לפגיעה ברכוש המשותף.


באשר לשמירת תחזוקת החיבור בין הצנרת הפרטית למשותפת, הרשם בחן את המצב על סמך המבחן התכליתי שנקבע בפסיקה - את מי משרת הצינור. "האחריות לתחזוקת הצינור 30 הבעייתי מוטלת על נציגות הבית המשותף, שכן מדובר בצנרת המשרתת את כלל הדיירים ולא רק את דירת הנתבע".


סוף דבר:

נקבע כי ועד הבית יישא באחריות לנזק. התביעה נגד השכן משה פריזמנט נדחתה. על וועד הבית לשלם למגדל חברה לביטוח את מלוא הסכום הנתבע בסך 36,899 שקל.

Comments


bottom of page