top of page

אתם יכולים להפסיק לחפש: מצאנו לכם את המסעדה הכי טעימה בכפר סבא


מאת: שלמה בן ברוך

טרנדים באים וחולפים, מסעדות אולי נפתחות ונסגרות, אבל יש קלאסיקות ומטבחים נצחיים יותר מכל אופנה. המטבח הצרפתי ללא ספק התפתח עם הזמן, והכל כך טעים, אבל למרות השינויים, ניכר כי המטבח הצרפתי שמר על מעמדו כאחד המטבחים המבוקשים בעולם. הקולינריה העילית פתחה את שעריה בכפר סבא.


אילו מסעדות הכי מקיימות את המסורת בצורה נאמנה? ואילו מסעדות מפרשות אותה בצורה מסקרנת? יצאנו לערב קולינרי מלא בטעמים ואהבה למסעדת "Sante Bistro Chef" בכפר סבא.


כפר סבא לא ממש מככבת במדורי הרכילות, בוודאי שלא בכל הנוגע לפתיחת מסעדות חדשות. הפעם מדובר במקרה חריג ומרגש במיוחד, כי דווקא בכפר סבא פתח לאחרונה השף הידוע אסף זרוג מסעדה מסקרנת במיוחד עוד לפני שאוכלים בה את הביס הראשון.


גורמה שבגורמה:

אושילנד מתחם המסעדות השופע גירויים, שוכנת מסעדת Sante עם שיק פריזאי. השף זרוג (אדם קסום) מקבל את פני האורחים בחיוך חם ומגיש אוכל המשלב במיומנות מנות מסורתיות קלאסיות. זה מספר שנים שזרוג מפעיל את מסעדת Sante במתחם אושילנד, בואך כפר סבא בעצם, תלוי מאיפה אתה בא. ביקור בכפר סבא הוא כיום שם נרדף לביקור בפנינה הקולינרית הזו.


למה שבן-אדם יבחר לפתוח מסעדה קלאסית ומעוצבת בקפידה, באזור המרכז ולא בתל-אביב?! הייתם אומרים שהשף זרוג ממנף אסטרטגית את הקרבה של רעננה והרצליה כדי למשוך לקוחות?  אולי הוא יודע משהו על איכות שאנחנו לא יודעים.


תאורה עדינה מנחה אותך אל דלת הכניסה, העיצוב האדריכלי משלב במומחיות אלמנטים של רטרו וקלאסיקה מודרנית. החלל פונה גם למחפשי אינטימיות וגם למשפחות עם ילדים, והכל בטוב טעם ודיוק.  


מבקרים מכל העולם מגיעים למסעדה ולא רק כדי לראות את הכותל או מצדה אלא גם כדי להתענג על המטעמים הקולינריים של השף זרוג. (פגשנו מבקרים מלונדון, פריז וניו יורק).


באותו ערב השף המסור זרוג נכח במסעדה. איש מיוחד של חמימות וקסם. הוא גרם לאורחים להרגיש בנוח כששיתף סיפורים על שורשיו והמטבח הגדול והמרווח שעמד לרשותו . שירות האישי שלו הוא באמת דבר נדיר בעולם של היום. לאחר דיון מענג איתו סגרנו על הרכב הארוחה ויצאנו למסע קולינרי.

 

למה Sante? כי חומרי הגלם האיכותיים והדגש הוא על הפרודוקטים, כראוי למסעדה איכותית, טכניקות הבישול המסורתיות והמודרניות ועשרות המנות המרכיבות את התפריט - כל אלה מרכיבים את הסיפור של השף זרוג.


בין שלל הפיתויים בתפריט מומלץ להזמין את הבורלה כבד אשר מוגש עם טוסטונים, הקרפצ'יו פילה בקר (פשוט וואוו), טרטר דג מקסיקני עם קרקר תירס, אבוקדו, בצל, פלפל חריף, כוסברה ושאטה, יקיטורי שקדי עגל בחסה רעננה בתוספת סלסלה לימונית וקריספי כרישה, לחם מחמצת עם ממרח חצילים עם מרכיבים שטופלו כולם בקפידה וחמאה חומה. למרות ההתקדמות הקולינרית, מנות הדגל שמזוהות עם המסעדה נשארו בתפריט.  


אבל הנסיקה האמיתית החלה בעיקריות:

חובה להשאיר מקום לסטייק ולנתח הקצבים עם הטאץ' שמעלה את הבשר למחוזות יצירתיים. לפני שהוא מגיע לצלחת, הבשר עובר תהליך בנראות ובטעמו לקסם יוצא דופן. פשוט יצירת מופת קולינרית שהעלה את האנטריקוט לגבהים חדשים בסצנה הקולינרית. וכן, זה לא פשוט לתפוס את הלהבה המתאימה שתוציא את הנתח מפואר.


תודעת שירות מתייחסת לתודעה והבנה של המסעדה לגבי איכות ויעילות השירות שהם מציעים. מדובר בזיהוי הלקוח, ציפייה מראש והבטחה שכל היבט של השירות עומד בציפיות הללו או עולה עליהן. זוהי גישה פרואקטיבית, של שילוב והדרכה  קפדניים. ובענף כמו עסקי המסעדנות, שבו הניסיון הוא הכל, תודעת השירות היא אבן היסוד להצלחה.


אם היינו צריכים לבחור מסעדה אחת שהשפיעה באופן משמעותי על דורות של מסעדנים, אין ספק שזו הייתה המסעדה. תל-אביב כמהה כבר מזמן למסעדה הגונה כמו זו.


בואו נכבד את האומנות:

אנחנו רוצים לתת כבוד לתחום הכי יצירתי בעולם הקינוחים: בתפריט תמצאו את קינוחים במגוון תענוגות שמציבות בחזית את כל התותחים הכבדים של הפטיסרי הצרפתי הקלאסי, דרך הרשתות חברתיות המפתים גם את המצלמה כמו גם את הביס. בקיצור, הכינו את הכפיות לברולה וניל בתוספת סמי פרדו, קראמבל צנוברים וגלידת יוגורט, עוגת גבינה עם פצפוצי פטל, קולי פטל ופטל טרי, וכמובן עוגת שוקולד וגלידת וניל של פעם. 


הזדרזו והזמינו מקום במסעדת סנטה ביסטרו שף, אשר כבשה את לבם של תושבי רעננה הרצליה והסביבה. אושילנד- מתחם המסעדות, רחוב עתיר ידע 4 כפר סבא.



 

 

 

 


Comments


bottom of page