top of page

השופטת שני כ"ץ אסרה על גבר ליצור קשר עם ילדיו: התעלל בקטינים באמצעות סטירות


בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע הורה לאחרונה על הקפאת זמני שהות בין אב גרוש לשלושת ילדיו בשל יחסו ההרסני אליהם. בפסק הדין פירטה השופטת שני כ"ץ (בצילום) התנהגותו הפוגענית כלפיהם שכללה אלימות פיזית ועירובם בסכסוך שלו עם אימם.


ההורים התגרשו לפני כארבע שנים, וההליך המשפטי החל כאשר האם עתרה לשנות את זמני השהות שנקבעו בשנת2021 - מפעמיים בשבוע וכל סוף שבוע שני לביקורים מפוקחים במרכז קשר. בתסקיר הרווחה ציינה העובדת הסוציאלית כי האב מתקשה לראות את צורכי הילדים. יתרה מכך, הוא מרוכז בעצמו, ומפלה את שני הילדים הבוגרים ומעדיף לשהות רק את הבן הצעיר.


בשנה שעברה נקבע שהאב יקיים ביקור עם הילדים רק בכל סוף שבוע שני. כחודש וחצי לאחר מכן ביקשה האם מבית המשפט לשלול את זמני השהות ולקיים את הפגישות רק במרכז קשר. בתסקיר נוסף כתבה העו"סית שניכר שיש חילוף תפקידים בין האב לילדים – כשהוא דורש מהם להאדיר ולהעריץ אותו, וגורם להם למצוקה רגשית המחמיר את מצבם לרעה. משכך, הוחלט שהמפגשים יתקיימו בפיקוח במרכז קשר.


בנובמבר 2023 אסר בית המשפט על האב לקיים קשר טלפוני עם הילדים, בשל תקשורת משפילה וחסרת כבוד המלווה בקללות ובאיומים. האפוטרופוס שמונתה לילדים סיפרה מקרה שבו האב, בהתקף כעס, היכה פיזית את הבן הגדול, סטר לו בחוזקה והתעלל בו מילולית. בנוסף, היא הדגישה את מעשיו הפוגעניים של האב, כמו שינוי תמונת הפרופיל שלו בווסטאפ לתמונה ללא הילדים, אלא רק עם בנו מנישואיו השניים - דבר שפגע בהם.


בהחלטתה ציינה השופטת (המוערכת) שני כ"ץ כי מתחילת ההליך המשפטי עלתה תמונה מדאיגה בהתנהלות הפוגענית של האב כלפי הילדים, הניכרת בתוקפנות פיזית ומילולית. היא הדגישה, כי הוא העניש אותם בכך שניתק קשר כשהתנהגו באופן שאינו לרוחו, גם אם מדובר בסיבה מינורית כמו אי ביצוע שיחות טלפון בכל בוקר או בחגים.


השופטת אמרה שהתרשמה כי "הקטינים מתגעגעים מאוד לאביהם, אוהבים אותו וכמהים לקשר מיטיב ויציב עמו, ומנסים לרצותו בדרכים שונות. חרף ניסיונות העו"ס לשקף לאב את חששם של הקטינים ממנו ואת ניסיונותיהם לרצותו, לא גילה האב אמפתיה או הבנה ביחס למצבם המורכב, אלא תחת זאת הביע כעס ומחאה לגבי התנהגותם".


יחד עם זאת, הילדים מביעים כלפיו פחד. יתר על כן, האב מודע להתנהגותו ומעשיו ובוחר להתנהג כך בכוונה מתוך אמונה שלמה שהתנהלותו היא הגישה הנכונה לחינוך.


לפיכך, קיבלה השופטת את המלצות המומחים וקבעה שקיים הכרח להפסיק את הקשר בין האב לקטינים בשלב זה, עד שיעבור טיפול פרטני. האב חויב בהוצאות בסך 5,000 שקל.


コメント


bottom of page