top of page

פיצוי של כ-19 אלף שקל ללקוח שתבע את HOT בגין פגיעה בפרטיות ועוגמת נפש


השופט יאיר חסדיאל, מבית משפט לתביעות קטנות בבת ים, מותח ביקורת על חברת הוט ומדגיש כי אין מנוחה ואין שקט למבקש לנתק את הקשר עם הוט.


אנשים כאלה צפויים להתמודד עם שיחות טלפון חוזרות ובלתי פוסקות, של חקירות חוזרות ונשנות בעילת עזיבתו, אי היענותו להצעות קודמות, ובעילת אי מענה להצעה הנוכחית. השופט חסדיאל מציין חד משמעית שהמרדף הבלתי פוסק הזה יימשך עד שהמתנגד ישוב אל הוט בתשובה שלמה.


פסק דין חריף ניתן בשבוע שעבר בתביעה שהגיש לקוח לשעבר של הוט נגד החברה, בבקשה לפיצוי של כ-19 אלף שקל בגין פגיעה בפרטיות ועוגמת נפש. בית המשפט קיבל את תביעתו וחייב את הוט לשלם לתובע סך של 19,500 שקל, בתוספת הוצאות משפט בסך של 2,500. 


ע"פ פסק הדין הנוגע ללקוח התברר כי בטווח קצר של כשבועיים, הוצף התובע ב-18 שיחות מנציגי הוט שונים. חרף בקשותיו החוזרות ונשנות של התובע להפסקת הקשר והחלטתו להפסיק את השימוש בשירותי הוט, המשיכו הנציגים במאמציהם לשכנעו לשוב כלקוח.


השופט ציין כי "הקשבה לשיחות שהקליט התובע מגלה שבעים פנים בתורת השיווק הפוגענית של הוט, שעיקרה גילוי פנים שלא כהלכה בתורת הפרטיות. ביניהם, בין היתר, הנציג הטוב, הנציג הרע, הנציג הרוחני-אמוני המכנה את התובע 'איש יקר' ומברך, משבח ורותם את הבורא לצרכי הוט, הנציגה הפטריוטית המתקשרת שוב על מנת ליידע את התובע בדבר מבצע מיוחד 'לאור המצב הביטחוני', הנציג הבדרן המבזה את התובע לקול צחוקם של חבריו".


השופט אמר כי הוט שמה לה למטרה עיקשת לזכות בחזרה בחסדו של הלקוח ולהשיבו לחיקה, כל זאת תוך פגיעה בחירותו ובפרטיותו של התובע.


מפרוטוקול הדיון עולה כי "התחילו להציף אותי בהרבה טלפונים החל מה-14 באוקטובר, אם אינני טועה, שלוש שיחות ביום בממוצע. ביקשתי בכל דרך אפשרית במילים מנומסת בבקשה תפסיקו, אני לא מעוניין בהתקשרות אתכם ולתת הסברים, צחקו עליי".

 

השופט קבע כי התנהלותה השיווקית של הוט מטרידה את בתי המשפט כבר שנים רבות, ובהקשר זה הוסיף "בארשת ממוכנת זו הופגנו הן הפטישיזם המסחרי של פרטיו של אדם והן הבנאליות של ההטרדה - ראיית האדם הצרכני כ"ליד" גרידא, כשורה ברשימת לקוחות ממנה ישחרר רק המוות, או בית המשפט".

 

 

Comments


bottom of page