top of page

אוצר המדינה: מסיבת הפרידה של עו"ד קמיל עטילה - האיש ששמר על הקופה הציבורית


פרקליטות המדינה נפרדה אמש ממנהל המחלקה הפיסקאלית בשמונה וחצי שנים האחרונות, עו"ד (רו"ח) קמיל עטילה, בערב מרגש שנערך בבית ציוני אמריקה בתל אביב - בליווי להקת רשות המסים.


בערב נכחו פרקליט המדינה עמית איסמן, בכירי רשות המסים, מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ, השופט חנן מלצר, השופטת דפנה אבניאלי, שלמה אייזלר, ארז קמיניץ, רז נזרי, משה אשר, דני ויטמן, מומי למברגר, אורית קוטב, רובי טובול, אלון אלטמן, ערן הראל, איתן לנדרר, ינקי קיונט, נטע סבח, רו"ח חסאן טואפרה, עו"ד עמית מררי, מירי סביון, רפי גבאי, אבי ארדיטי, עפרה לוי, רחל מטר, יונתן תדמור, דני ויטמן, קרן יוסט, מירב ולרשטיין, ציון אילוז, איילה פיילס שרון, אסנת דפנה, עו"ד עמית בכר ועוד שופטים רבים ומכובדים.  


"קמיל היה מוסד של ממש בפרקליטות. שמו נודע למרחקים על מעלותיו הטובות ועל יכולותיו המרשימות. במהלך תקופת כהונתו קמיל קידם את התחום הפיסקאלי לעין שיעור, יזם והוציא לפועל שורה ארוכה של פרויקטים... יישב עשרות רבות של סכסוכים ומחלוקות והוביל גיבוש עמדות משפטיות ראויות במאות רבות של הליכים".


אלו היו מילות הפתיחה של ערב הפרידה החגיגי, שנערך בבית ציוני אמריקה, לכבודו של ראש המחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המדינה, עו"ד (רו"ח) קמיל עטילה. במהלך הערב, סופר רבות על פועלו של עטילה במשך שנות כהונתו כמנהל המחלקה ועל עמידתו האיתנה על האינטרס הציבורי וקידומו.


ראשון המברכים היה פרקליט המדינה, עו"ד אייסמן, אשר העלה על נס את פועלו של עו"ד עטילה, את מנהיגותו הייחודית ואת תרומתו הרבה לפרקליטות בכלל, לבניין התחום הפיסקאלי והובלתו בפרט, ולשמירה על קופת המדינה.

 

מנכ"ל רשות המסים, עו"ד שי אהרונוביץ, שתיאר תחילה את ההיכרות המעמיקה ורבת השנים עם עו"ד עטילה, עמד על היכולות המשפטיות הגבוהות ביותר של עו"ד עטילה; על הידע המשפטי הנדיר שיש לעו"ד עטילה, בתחומי המשפט בכלל ובתחום המס על גווניו השונים בפרט, מה שהופך אותו למומחה מסים מובהק – מהמובילים בארץ.


הוא הקדיש את חייו לשרת המדינה וכפרקליט ומנהל בשמירה מכל משמר על הקופה הציבורית, ושלא בכדי הדביקו לו את השם "אוצר מדינה". 

 

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון בדימוס חנן מלצר, הבליט בדבריו את יכולותיו המשפטיות של עו"ד עטילה, ועל כך שמדובר ב"משפטאי מובהק" ובפרקליט מהמעלה הראשונה שניחן בכושר טיעון ושכנוע - עד כדי "שלמות", כדבריו. לכך הוא הוסיף, כי בצד האמור מדובר בפרקליט אציל והגון. הוא מיטיב להתמודד עם דעות שונות, עצמאי מחשבה וניחן בכושר ביטוי ותרבות דיון משובחים.


את דברי הסיכום ביקש עו"ד עטילה לייחד לתודות ולאיחולי הצלחה למחליפתו, עו"ד איריס בורשטיין-מוזס. הוא בירך את הפרקליטים הפיסקאלים וציין לשבח את פועלם למען השמירה על הקופה הציבורית, תןך שהוא מפציר בהם לשמור על הבית ולהתחייב לשיפור מתמיד, ובדבריו: 


"חשוב שתזכרו. אין כשלון כמו ההצלחה. אנחנו נעשים פגיעים ביותר כשאנחנו מצליחים ביותר. ההצלחה יכולה להוביל לשאננות ולחוסר יעילות ולגרוע מכן לשחצנות. אנחנו מפסיקים לחדש, מפסיקים לעבוד קשה, מפסיקים לקחת סיכונים, ומתחילים לנוח על זרי הדפנה. לעתים, אנחנו מבזבזים את האנרגיה בהגנה על ההצלחה שלנו ומפסיקים לדבוק באותם הדברים שהביאו אותנו לפסגה.  עלינו להיות מחויבים תמיד ליעילות ולשיפור מתמיד.


וכך הוא חתם את דבריו - "הגעתי לעולם זה חסר כל, והדבר היחיד שאני מתכוון לקחת איתי מכאן הוא המצפון שלי".



 

 

 

 

bottom of page