top of page

הותר לפרסום: השופטים שחררו ישראלים החשודים ברצח מחבל ב-7 באוקטובר


משטרת תל אביב עצרה שלשלום שני ישראלים בחשד לרצח מחבל ב-7 באוקטובר בעוטף עזה. השניים שוחררו בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אולם חקריתם נמשכת. חשוד שלישי נתר במעצר עד תום ההליכים.


שני החשודים המעורבים, תושב אלקנה בן 22 והשני כבן 30 מתל אביב הפעיל באיחוד הצלה, החשודים נסעו באופן עצמאי כל אחד בנפרד לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. החשוד הצעיר הצטרף עם חבר ושוטר, החמוש היחיד מבין שלושתם שהחזיק באקדח.


כדי להתחמש, הם לקחו כלי נשק מלוחמים שנפלו בקרב והשתתפו בלחימה, והחלו להילחם גם בעצמם. בתוך כך, החשוד הצעיר והחשוד המבוגר - שלא הכירו זה את זה פגשו באדם נוסף, שהואשם בין היתר בעבירות התחזות, כניסה לא חוקית לעזה וגניבת כלי נשק ותחמושת. הוא נשאר במעצר עד תום ההליכים נגדו.


ב-7 באוקטובר הגיע לידי הקבוצה מחבל שחדר מרצועת עזה לישראל. בסרטון המדובר נראה החשוד המבוגר בועט ברגל של המחבל, בעוד החשוד השלישי לכאורה בועט בראשו של המחבל. החשוד הצעיר לא נראה בסרטון הזה, אך מעורבתו עלתה במהלך החקירה בפרשה שבה נאשם החשוד השלישי.


לטענתם, מדובר באירוע שהתרחש במהלך לחימה, ולאחר מכן המחבל הועבר בחיים לכוחות הביטחון - ורק מאוחר יותר נקבע מותו.


המשטרה, ביקשה להאריך את מעצרם של שני החשודים בעשרה ימים, אולם השופטת אביטל אמסלם גלבוע (בצילום) דחתה את הבקשה והורתה לשחררם.


בהמשך, חוקרי משטרת תל אביב הגישו ערר לבית המשפט המחוזי בת"א, שאותו דחה אתמול השופט עודד מאור (בצילום). בהמשך, שמע השופט באי-נחת את דברי נציג המשטרה והדגיש כי חרף צילומי הוידאו לא קיים חשד סביר שמצדיק את מעצרם של השניים, ומתח ביקורת על הערר שהוגש באופן פגום.

 

עשרות בני אדם הגיעו לתמוך בשני החשודים

השופט מאור גם הביע תמיהה בפני נציג המשטרה בנוגע לצו איסור הפרסום שהוטל על התיק, ושאל בצדק : "נראה שכל העולם יודע, איך ידעו אנשים להגיע לבית המשפט?, מה הטעם בהמשך צו איסור הפרסום".


חוקר המשטרה הסביר כי המידע טרם פורסם בכלי תקשורת מרכזיים. בנוסף, הוא אמר כי קיים חשש שאם תיחשף הפרשה - הדבר עלול לסכן את החטופים כנקמה.


באחד הדיונים שהתקיימו בעניינם של השניים אמרו בני המשפחה לתקשורת: "מדובר בשני גיבורים שיצאו מהבית להילחם במחבלים, והצילו חיים כשהצבא לא היה שם. הם נסעו לדרום בבוקר השבת השחורה כדי להילחם למען המדינה".

 

אמו של אחד מהם, מרצה באוניברסיטת רייכמן, הוסיפה כי "הם לא עשו דבר מלבד להציל חיים. למי במדינה יש אינטרס לעצור אותם בגלל מחבל נוחבה שאנס, רצח וטבח בבני אדם? זו חקירה הזויה שכולה עלילת שווא".

 

bottom of page