top of page

ביהמ"ש המחוזי תל אביב: 16 שנות מאסר נגזרו על הרוצח עדי מזרחי מחולון


בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 16 שנות מאסר על עדי מזרחי, תושב חולון שרצח את יורי וולקוב לעיני אשתו ילנה במעבר חציה בעיר בנובמבר 2022.


ראש הרכב השופטים, השופט יוסי טופף: "מדובר בפרשת רצח נוראה, בה נקטלו חייו של אדם כך סתם, שבעטיה נותרה משפחה עצובה, דואבת וכאובה. תופעת השימוש בנשק קר הפכה למכת מדינת ומסכנת את הציבור כולו. עבירת הרצח שבגינה הורשע הנאשם הינה מהחמורות בספר החוקים, שנייה בחומרתה בעבירות הרצח. אילו הנאשם היה מורשע ולא במסגרת הסדר טיעון, היה מקום להרשיע אותו בעונש חמור עוד יותר".

 

השופט עודד מאור, היה בדעת מיעוט שבה הסתייג מהעונש המוסכם להחלטה "הקלות הבלתי נסבלת של נטילת חיי אדם. ככה סתם רצח הנאשם מזרחי עובר אורח תמים שכל חטאו היה שביקש להגן על זוגתו מפני בריון רחוב", והוסיף, "מזרחי דקר את המנוח בחזה והיה מודע לאפשרות גרימת המוות ונמלט מהמקום"


עוד אמר השופט מאור: "לו דעתי הייתה נשמעת, היינו דוחים את הסדר הטיעון ומטילים על הנאשם עונש של 20 שנות מאסר לריצוי בפועל (המתחשב גם באי אישור ההסדר). אני מסכים ליתר רכיבי הענישה שבחוות דעתו של חברי".


ילנה, אלמנתו של המנוח אמרה לבית המשפט: "מה שהוא קיבל לא יחזיר את בעלי הביתה. הכרנו בארץ וניהלנו זוגיות נפלאה", והוסיפה כי הם עבדנו בכוח עזר סיעודי בבית חולים במשמרות, ונשאו יחדיו בעול הפרנסה הקשה. לאחר רציחת המנוח הנטל הכלכלי לפרנסת המשפחה נישא כולו על כתפיה של האישה. עוד נטען כי בנות משפחת המנוח זקוקות לטיפול ולשיקום, הכרוכים בהוצאות כספיות, ויש להביא זאת בחשבון בקביעת סכום הפיצוי שיוטל על הנאשם. "הוא צריך לזכור כל לילה שהוא רוצח, הוא לקח חיים של בן אדם".


על פי כתב האישום, וולקוב ז"ל ובת זוגו ילנה צעדו באחד מהרחובות הראשיים בחולון. בעודם חוצים מעבר חציה באור ירוק, הגיע מזרחי למקום כשהוא רכוב על אופנוע שבבעלותו בנסיעה מהירה, לכוון מעבר החציה ונעצר רק לאחריו, כשאור אדום בכיוון נסיעתו, משהבחינה ילנה כי מזרחי רכב על האופנוע באופן המסכן הולכי רגל, ולאחר שסיימה את חציית מעבר החצייה, צילמה אותו באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי וביקשה להמשיך בדרכה, כשבשלב זה נפרדה גם מהמנוח שפנה לכיוון אחר.  


מזרחי, הבחין כי ילנה צילמה אותו, נסע בעקבותיה. משהגיע לילנה, חסם את דרכה עם אופנועו, על מעבר החצייה, ודרש ממנה למחוק את התמונה. בתגובה, אמרה לו ילנה: "מה אתה רוצה ממני? לך אתה מפה", והחלה לצעוד במעבר החצייה, כשמזרחי המשיך לנסוע אחריה על מעבר החצייה, ומשהתקרב אליה, שב וחסם את דרכה, וחזר על דרישתו כי תמחק את התמונה.

 

בשלב זה, הבחין המנוח במתרחש, חצה את מעבר החצייה, כשהוא פושט את ידיו לצדדים, כשכפות ידיו חשופות ושאל את הנאשם: "מה קרה! מה קרה?". המנוח נעמד בין ילנה לבין הנאשם, תוך שהוא נוגע קלות במרפקו הימני של הנאשם, ושב ושאל אותו: "מה אתה רוצה?" וביקש ממנו להמשיך לנסוע. בתגובה לדברי המנוח, הוציא הנאשם חפץ חד, ודקר באמצעותו את המנוח בחזה, ונמלט מהמקום כשהוא רוכב על אופנועו במהירות.


כתוצאה מהדקירה, התמוטט המנוח על אי התנועה ואיבד הכרתו. צוות רפואי של מגן דוד אדום, שטיפל במנוח פינה אותו לבית חולים וולפסון בחולון. בתום מאמצי החייאה ממושכים ואינטנסיביים, כעבור כשעה נקבע מותו של וולקוב.

bottom of page