top of page

ברנז'ה אוקטובר 2023

השופט אהרון אורנשטיין מבית משפט השלום בתל אביב קיבל באופן חלקי תביעה שהגישה האדריכלית איילת לר נגד עיריית בת ים, בטענה כי העירייה צבעה מחדש ולאחר מכן הרסה פסל שלה שהוצב בגן העיר בסמוך לחוף הים. השופט אורנשטיין קבע כי ההריסה הייתה כדין, אך בצביעה מחדש נפגעה זכותה המוסרית של היוצרת, והיא תפוצה ב־115 אלף ש"ח.

השופטת ענת אלפסי מבית המשפט למשפחה באשדוד דחתה תביעה שהגישה בת שאביה הלך לעולמו נגד דודתה בדרישה שתשיב לה מתנות ובהן מכונית, תכשיטים וכמיליון וחצי ש"ח שקיבלה ממנו במתנה לפני מותו. השופטת אלפסי קבעה שהיה היגיון רב בהתנהלות האב לאור העובדה שאחותו סעדה אותו בערוב ימיו.


השופטת איריס ארבל-אסל מבית המשפט למשפחה בתל־אביב נתבקשה לקבוע את הסדרי השהייה לטובת גבר שגרושתו מונעת ממנו לשהות עם כלבו. לאחר בירור העובדות קבעה השופטת כי קיים קשר "אבהי" בין הגבר לכלב ולכן קיבלה את הבקשה לקיום הסדר שהות בין הגבר לכלב: "בשים לב לכך שבשלב זה המבקש מתגורר בדירה האוסרת על הכנסת בעלי חיים, אני מורה כי הסדרי השהות יתקיימו באופן שהמבקש יהיה רשאי לשהות עם הכלב שלוש פעמים באמצע שבוע למשך שלוש שעות בכל פעם ובכל יום שבת למשך 5 שעות בכל פעם".


השופטת אפרת ונקרט מבית המשפט למשפחה בפתח־תקווה קבעה כי אישה שנפרדה מבעלה תקבל חצי מכספי הפנסיה שצבר בחייהם המשותפים, ואלה ימוסו באופן המיטיב עמה. השופטת ונקרט דחתה את בקשתו להקטין את חלקה של אשתו בנפרד בטענה שהיא בגדה בו.


הזמר מתי כספי הגיש לאחרונה ערעור לבית הדין האזורי לעבודה בבת־ים על המוסד לביטוח לאומי בדרישה להגדיר את אחוזי הנכות שנקבעו לו. כספי, זמר מוערך, סובל בשנים האחרונות מליקוי שמיעה וטנטון עקב חשיפה לרעש מזיק במסגרת עבודתו (פגיעה שהוכרה כפגיעה בעבודה). לטענתו, לאחרונה חלה החמרה במצבו הנפשי ולכן הערעור להגדלת אחוזי הנכות הנפשית ולקבלת פיצויים בהתאם. הרשמת עידית צימרמן שוקדת על התיק המסקרן.


חברת גדות כימיקלים טוענת כי שני בכירים לשעבר ועובד נוסף עברו לחברה המתחרה יהלום תוך שימוש בסודות מסחריים שלה, כולל רשימת לקוחות ומוצר חדשני שבפיתוחו החלה. גדות מספקת מוצרים כימיקליים, בבעלותה אוניות והיא שותפה בבעלות בנמל חיפה. יהלום נמצאת בשליטתו של כפיר זטלאוי. גדות תובעת 1.2 מיליון ש"ח מאיציק אבוטבול, שהיה מנכ"ל חטיבת הסחר שלה ומנכ"ל חברת הבת גדות אנרגיה ואותו סכום מאילנה פטאל, שהייתה סמנכ"ל שיווק ומנהלת מערך השיווק. נתבע נוסף הוא זיו שני, שהיה קניין בחברה. התביעה הוגשה לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב לפני השופט דורי ספיבק.


מרכז חדש, "מרכז דהן", לטיפול בניכור הורי נפתח בראשון לציון. המרכז בראשותו של עו"ד משה דהן, מוסמך כמטפל קליני, עו"ס בכיר ועו"ד מומחה בתחום דיני המשפחה מעניק שירותים של עו"ס פרטי להקדמת קבלות תסקירים, הדרכה הורית, ייעוץ זוגי, גישור ובכלל מענה לכל מצוקה שיש לכם בתחום דיני המשפחה. מרכז דהן אשר הוקם בראשון לציון ונותן אותותיו לפריסה ארצית הינו המרכז היחיד בישראל שמומחה לטיפול בניכור הורי על כל רבדיו.


השופטת אירית קלמן־ברום מבית המשפט המחוזי בתל אביב קבעה כי אדם שניסה לסרסר בבחורה לזנות כאשר הייתה בת 18 יפצה אותה ב־250 אלף ₪: "נותר לי להביע תקווה כי התובעת תצליח בהליכי השיקום שנקטה, תוכל לשים את האירועים המתוארים בכתב התביעה מאחוריה, שלא תיפול רוחה, וכי העתיד יאיר לה פנים".


המרכז האקדמי פרס ברחובות ערך טקס הוקרה למרצים מצטיינים בפקולטה למשפטים. בין המרצים המצטיינים היו פרופ' אייל כתבן, עו"ד מנשה כהן, עו"ד עירית רייך, עו"ד בר פרג'ון וד"ר שאולי שארף. פרופ' רון שפירא, רקטור המרכז, בירך את המרצים המצטיינים, והזמרת סיון טלמור ליוותה את הערב במספר שירים.


השופט דניאל מרדכי דמביץ מבית משפט השלום בירושלים אסר לאחרונה על חברת "ישראנטלס קינגסוויטס", שעוסקת בהשכרת דירות לטווח קצר, להמשיך בפעילותה בבניין ברחוב דוד המלך בעיר. השופט קבע שהשכרת הדירות באופן זה מנוגדת לתקנון הבניין, שמתיר שימוש בדירות "למגורים בלבד", ואף נעשית ללא רישיון בניגוד לדיני רישוי עסקים.


השופטת סגלית אופק מבית המשפט למשפחה בתל אביב דחתה תביעה שהגיש עורך דין לביטול הסכם גירושים בטענה שבעת החתימה היה נתון במצב נפשי שמנע ממנו להבין על מה הוא חותם. השופטת אופק קבעה שהוא נכנס להסכם בעיניים פקוחות.


השופט דורון חסדאי מבית המשפט המחוזי בתל אביב אישר בקשה לתביעה ייצוגית נגד בנק לאומי, בנק דיסקונט ובנק מזרחי טפחות. המגישה היא חברת ההייטק סייברלוג'יק, שממנה נגבו עמלות שונות ובהן סוויפט על ביצוע העברות מט"ח. השופט חסדאי קבע כי יש לבחון אם לא מדובר בכפל עמלה.


השופט אבי כהן מבית משפט השלום בתל אביב קיבל באופן חלקי תביעה שהגישו בני זוג שרכשו לפני כעשור דירה ברחובות מהיזמית "גינדי ישראל", וטענו לליקויי איטום ורטיבות. השופט כהן פסק לטובת התובעים רק 70% מעלות התיקון – כ־573 אלף ש"ח - מאחר שנמנעו במשך שנים מלטפל בליקויים באופן שהחריף את הבעיה.


הרשות להתחדשות עירונית הגישה לבית הדין של לשכת עורכי הדין תלונה נגד עו"ד יוסי אומיד, בטענה שביצע עבירה אתית בהסכמים שערך עם דיירים בפרויקטים שקודמו על ידי משרדו. עו"ד אומיד בתגובה: "הצטערנו לראות את הידיעה שפורסמה, המבוססת על נתונים לא מדויקים ועובדות לא נכונות". "הדיירים בחרו משיקולים אישיים לנקוט קו מטעה ומכפיש כנגד המשרד".



Comments


bottom of page