top of page

שיעור באיטלקית, מכל המקומות בעולם: מצאנו איטלקית משובחת דווקא מול הים


מאת: שלמה בן ברוך

וילה מארה (Villa Mare TLV) היא אחת ממוסדות האוכל הבולטות בתל אביב. הקסם שלו אינו טמון ביופי הראוותני שמנסה להרשים בכמויות הכסף שנשפכו בו, אלא באסתטיקה מעודנת ומתוחכמת, שיוצרת ללא מאמץ לעניין מסקרן ומושכת את האורחים.


העיצוב האדריכלי, משלב בצורה חלקה אלמנטים של רטרו וקלאסיקה מודרנית על רקע נוף הים התיכון, התפאורה הציורית מושלמת מספקת למטבח של השף אלכסנדר דרוז, שפרץ לתודעה הקולינרית עוד במסעדת רפאל ובמסירותו הנוכחית הוא מתמקד במטבח האיטלקי.


וילה מארה מציעה את המומחיות שלה עם מטבח שף איטלקי - כלומר הישענות על מסורת, ובמקרה של דרוז הוא יוצר איזון הרמוני בין טעמים איטלקיים קלאסיים וטכניקות קולינריות עכשוויות, ומספק חווית אוכל שהיא גם נצחית וגם מתקדמת. 


בוילה מארה מגישים תפריט מהמטבח הים תיכוני, עם מנות נפלאות של פירות ים, ריזוטו, פסטות, דגים ולצידן מספר מצומצם של מנות מהמטבחים של אוקראינה והים השחור עליהן גדל השף והבעלים  דרוז - כולן עשויות לעילא בעבודת יד במקום.


הארוחה החלה באווירה מינורית, בצלחת קרפצ'יו דג ים, שכללה קונפי צלפים, לבאשי מהים השחור, שהוכנו והוגשו בפשטות בסגנון איטלקי. פפרדלה ציידים עם נתחי בקר, מחית כמהין ושמנת תרד בתוספת מיקס פטריות היתה פתיח מוצלח ומעורר תיאבון.


אבל הנסיקה האמיתית החלה בעיקריות. אטריות שהוכנו בעבודת יד והועשרו בחמאה ופרמז'ן הוגשו עם פירות ים קצוצים והרכיבו מנה עם טעמי ים עזים ומוצלחים, שעודנו באמצעות רוטב ומעט עגבניות.


עם זאת, גולת הכותרת האמיתית של חווית האוכל היתה דווקא מנה שבהתחלה עוררה ויכוח כאשר שקלנו אם להזמינה, מול תפריט עם פיתויים גדולים יותר, לשמחתנו, התבררה כיצירת מופת קולינרית שהעלה את הריזוטו לגבהים חדשים בסצנה הקולינרית של העיר: סוג של כיסנים הציג תערובות טעימה במילוי של תרד, בזיליקום  ורוטב חמאה שנעשה במומחיות עם עדינות ודיוק.


בצק הפסטה דקיק ובעבודת יד עטפו מילוי מענג ויצר מעין פסטה אווריריות טבולות ברוטב ריחני של חמאה שחומה, קצוות אספרגוס עדינים ועלי מרווה ארומטיים. זהו היה שילוב טעמים קלאסי, המרקמים מושלמים הגיעו לשיאם בחוויית אוכל מעודנת באמת. 


בשר למתקדמים: סטייק אנטרקוט 300 גרם

למצוא סטייק טעים יכול להיות אתגר לא קטן. אנו רוצים סטייק עסיסי עם צריבה מושלמת, מבושל בטמפרטורה המדויקת וברמת העשייה שאנחנו אוהבים. כשאנחנו נוגסים, אנחנו רוצים לחוות איך כל המיצים מגרים את בלוטות הטעם שלנו, לחוש את המלח הפוגש את הטעם העשיר של הבשר. וכן, זה לא פשוט לתפוס את הלהבה המתאימה שתוציא את הנתח מפואר.

מושלמות:

תודעת שירות מתייחסת לתודעה והבנה של המסעדה לגבי איכות ויעילות השירות שהם מציעים. מדובר בזיהוי הלקוח, ציפייה מראש והבטחה שכל היבט של השירות עומד בציפיות הללו או עולה עליהן. זוהי גישה פרואקטיבית, של שילוב והדרכה  קפדניים. ובענף כמו עסקי המסעדנות, שבו הניסיון הוא הכל, תודעת השירות היא אבן היסוד להצלחה.


הזדרזו והזמינו מקום: מסעדה וילה מארה האיטלקית מהרבט סמואל 88 תל אביב - כבשה את לבם של תושבי תל אביב והסביבה, התפריט שלה כולל מנות אחרונות כמו נפוליאון, קרם בורלה ורדים עם נגיעות פיסטוק וכמובן הגביניות של סבתא שרה עם חלב כתוש ופירות יער.

コメント


bottom of page