top of page

הדיינת באפי תם היא דוגמה טובה לדיינת - מגיע לנו, הציבור, שופטים כאלו



הדיינת באפי תם היא דוגמה טובה לדיינת הנפגשת עם המציאות היומיומית, תוך רגישות לסיטואציה האנושית מחד, ומבלי לוותר על המקצועיות מאידך. סיפור על הדיינם בערכאות בהן נידונים הסיפורים בחיי היומיום של כולנו. 


חדות ויסודיות הן תכונות אשר דיין שניחן בהן יכול לעשות את עבודתו על הצד הטוב ביותר. כך היא הדיינת באפי תם (בצילום), שמסקירת פסקי הדין שלה, ניתן ללמוד על הבנה עמוקה של התיקים שלפניה, וזאת מבלי להתרשם מרעשי הרקע, ולכן היא מגיעה לתוצאה המדויקת והצודקת. 


פסקי דין של בית המשפט המחוזי מקבלים כותרות ראשיות, ומפעם לפעם, בעיקר בסוגיות פליליות, מבצבץ פסק דין מערכאה נמוכה יותר. אלא שדווקא בפסקי הדין בערכאות הנמוכות מתגלות ההחלטות החשובות שמעצבות את חיינו במדינה.


אחת הדיינות, שבפסיקותיה יש כדי להשפיע על חיינו היא הדיינת באפי תם, דיינת בית הדין לאוכלוסין והגירה בתל אביב. החלטותיה בתחום ההגירה הן חשובות ואמיצות – והיא אינה חוששת לקבוע נחרצות החלטות שבמבט ראשון עשויות להוביל להרמת גבה בעוד שבקריאה שניה מתגלה התחכום והחכמה בהן.


הדיינת תם התגייסה לשירות צבאי כעתודאית, עם סיום לימודי תואר ראשון ביחסים בינ"ל ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, שירתה במשרד הבטחון. בין השנים 1995- 1998 שירתה כקצינת עיר בקבע ובמקביל החלה לימודי משפטים במכללה למנהל (בהצטיינות). התמחתה בפרקליטות מחוז מרכז במחלקה הפלילית ובשנת 2002 הוסמכה כעורכת דין. במקביל לעבודתה במשרד עורכי דין בתל אביב בתחום האזרחי - מסחרי סיימה לימודי מוסמך במשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. בין השנים 2004 - 2010 שימשה כעוזרת משפטית לנשיאי בית משפט שלום בירושלים ובמסגרת תפקידה, בין היתר, היתה אחראית על הטמעת הליך מהו"ת ומערך הגישור בבית המשפט. בין השנים 2011 - 2014 כיהנה כיו"ר ועדת השגה לזרים במשרד הפנים, תל אביב. בשנת 2014 מונתה לכהונת דיינת בבית הדין לעררים לפי חוק הכניסה לישראל. 


תחום ההגירה ידוע כרגיש מאד. הדיינים הנבחרים לערכאה זו נדרשים לכישורים אנושיים מפותחים יותר, מעבר לידע המשפטי והכישרון השיפוטי לנהל את אולם בית הדין. היכולת להכריע בסוגיות משפחתיות – היורדות לרזולוציות אנושיות קשות, תוך כדי רגישות לסיטואציה – אינה דבר של מה בכך.


בהתאם, רבים מן עורכי הדין המופיעים לפני הדיינת תם מציינים כי היא דיינת עניינית וקשובה, מגיעה מוכנה לכל דיון ומכירה את התיק על בוריו. "ניכר שהיא בעלת מזג שיפוטי נעים ומנהלת את הדיון באופן ענייני תוך חתירה לצדק" מדגיש אחד מעורכי הדין הוותיקים בתחום ההגירה. גם הקולגות מספרות כי הדיינת תם רצינית, בעלת יושרה מקצועית ואמיצה בפסיקותיה.


היא אינה חוששת לומר את האמת הקשה לצדדים – כאשר אלו טועים בהבנת המציאות, אך כל זאת בנועם וברגישות המתבקשת. ירבו כמותה, ניתן רק להצטרף לתקווה שדיינים כמוה ימצאו את עצמם מקודמים, בעיקר כי מגיע לנו, הציבור, שופטים כאלו. 

 

Comments


bottom of page