top of page

צעיר בן 23 מצא את מותו בחדר הכושר של הקיבוץ - משפחתו תפוצה במיליוני שקלים



צעיר בן 23 נהרג במהלך אימון גופני בקיבוץ מסילות, בעמק בית שאן. ההרוג נפצע כשמשקולת של 90 ק"ג איתה התאמן בחדר הכושר נפלה על גופו, שברה את צווארו ופגעה בכלי הנשימה שלו. חובשים שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו.


משפחתו של הצעיר מאשימה כי מותו נגרם בעקבות רשלנות הקיבוץ וכי חדר הכושר פעל במשך שנים באורח שאינו בטיחותי וללא פיקוח והשגחה. "אלמלא רשלנות הקיבוץ, ניתן היה להציל את חייו". אמרו בני המשפחה.


מנגד, טען הקיבוץ שחדר הכושר לא היה באחריותו, והאחריות לתאונה מוטלת על המועצה האזורית שאפשרה לחדר הכושר לפעול ללא רישיון עסק ובניגוד לחוק.


עוד אמרו חברי הקיבוץ, כי מכשירי הכושר תופעלו והוחזקו על ידי המנוח ומתאמנים נוספים (שהגיעו להעיד) ואף אחד מלבדם לא התאמן במקום. המנוח ומתאמנים נוספים היו מודעים שאין כל זיקה בין המקלט ומכשירי הכושר ובין הקיבוץ, והקיבוץ לא הפעיל "חדר כושר".


ג.ש, בן הקיבוץ, שהגיע להתאמן באותו הבוקר טראגי גילה את הצעיר שכוב על מתקן "ספת לחיצה" כשמשקולת במשקל כולל של 90 ק"ג מונחת על צווארו. ג.ש הסיר מיד את המשקולת והחל בפעולות החייאה.

מאחר שאין במקלט (חדר הכושר) קו טלפון ואין קליטה בטלפון סלולארי, נאלץ ג.ש להפסיק את פעולות ההחייאה ולעלות במדרגות אל מחוץ למקלט כדי להזעיק את מד"א. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו במקום.

 

משפחתו של הצעיר אומרת כי חדר הכושר בקיבוץ פעל בהפקרות במשך עשרות שנים וללא מדריך ובשליטת הקיבוץ כ-"מתקן קיבוצי" לכל דבר, בדיוק כמו חדר האוכל ואולם הספורט.


סגן הנשיא (בצילום) השופט דב גוטליב ציין כי לאחר שבחן את חומר הראיות שהונח בפניו והתרשם מהעדויות העדים, שוכנע כי חדר הכושר שפעל במקלט הקיבוץ ובו מצא הצעיר בן ה-23 את מותו היה באחריות הקיבוץ ופעל כמתקן של הקיבוץ ומסיבותיו בחר שלא להסדיר ולפקח על הפעילות בחדר הכושר.


עוד ציין השופט גוטליב "הקיבוץ משיקוליו לא השקיע משאבים בחדר הכושר בשנים הסמוכות לתאונה ולא הסדיר את פעילותו. הקיבוץ גם לא דאג לתקן את מתקני הכושר, לא דאג להציב הוראות שימוש והוראות בטיחות ואף לא דאג לנוכחות מדריך בחדר הכושר".

 

השופט אמר בחמלה רבה כי חייו של הצעיר נגדעו באיבם. אלמלא התאונה הטראגית היה המנוח צפוי לחיות עוד כ-60 שנות חיים.


סוף דבר התביעה התקבלה

לפיכך, הנתבעות קיבוץ מסילות וחברת הביטוח חקלאי בע"מ - ישלמו למשפחת המנוח סך של -.1,930,164 שקל




 

 

 

Comments

Couldn’t Load Comments
It looks like there was a technical problem. Try reconnecting or refreshing the page.
bottom of page