top of page

השופט עודד מורנו: חמישה חודשי מאסר לאדם שהסית ברשת נגד אביחי מנדלבליט



בנימין אדרי, בן 64 מפתח תקווה נידון לחמישה חודשי מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס של אלפיים שקלים, האיש פרסם תכנים מסיתים נגד היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד אביחי מנדלבליט, ונגד עו"ד שי ניצן. הוא אף שיבח את הרוצח יגאל עמיר.  


הוא הורשע בבית משפט השלום בפתח תקווה בעבירות של הסתה לאלימות על רקע פוסטים שפרסם בשנת 2020. הפרסומים הועלו במהלך ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר קראו להתפטרותו. באחד הפוסטים הוא שיתף תמונות של היועמ"ש לשעבר, עו"ד אביחי מנדלבליט, של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ושל חבר הכנסת יואב סגלוביץ', ועליהם איורים מאיימים עם הכיתוב: "במדינה אחרת היו מוציאים אותם להורג, חבל שאנחנו לא במדינה אחרת". 


בפוסט נפרד הוא שיתף תמונה של יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, וכתב: "חבל שאין לנו עוד אחד כמוהו. גבר, מלך ישראל. הציל את המדינה". בנוסף, בפוסט אחר הוא העלה תמונה ותיאר בה אזרחים שאליהם מכוונים כלי נשק. לצדה כתב: "זה מה שאנחנו נעשה לשמאלנים ברגע האמת". אני אהנה מזה".


במהלך גזר הדין אמר השופט עודד מורנו כי הנאשם פגע בערכים חברתיים, ובהם שיח חברתי תקין בין קהילות מגוונות, ופגע באיזון אשר צריך להישמר בשיח על אופיו ובתפקוד של מערכת דמוקרטית.

Comments


bottom of page