top of page

אדריכל המשפט: השופט גלעד לובינסקי אישר את הסדר החוב "הנושים הסכימו"



חדות ויסודיות הן תכונות אשר שופט שניחן בהן יכול לעשות את עבודתו על הצד הטוב ביותר. כך הוא השופט (בצילום) גלעד לובינסקי, שמסקירת פסקי הדין שלו, ניתן ללמוד על הבנה עמוקה של התיקים שלפניו, וזאת מבלי להתרשם מרעשי הרקע, ולכן הוא מגיע לתוצאה המדויקת והצודקת.

 

השופט לובינסקי מבית-משפט השלום בראשון לציון אישר לאחרונה הסדר נושים לבעל עסק בתחום המחשוב, אשר ערב לחובות החברה שלו, וישלם סכום המקובל על הנושים ביניהם בנקים וחברות גדולות במשק, וזאת לאחר שהתקבל רוב בקרב הנושים להסדר.

 

המקרה הנדון עסק בסוגייה הנוגעת לאיש עסקים אשר היה בעלים של חברה שפעלה כ-25 שנים בתחום המחשוב, אשר נקלעה לסחרור תזרימי מסיבות שונות (קורונה ונסיבות נוספות), ואשר לבסוף נגררה למדרון ועד לחדלות פירעון. כאמור, בעל החברה ערב להתחייבויות החברה ובחר במסלול הסדר, על מנת להסדיר חובותיו לנושים במסגרת הליך מסודר, מהיר ושקוף. מסלול זה נבחר על ידו בסיוע עורכי דינו על מנת להיטיב עם הנושים.  


בדיון שנערך לפני מספר ימים בפני השופט הבכיר לובינסקי, עדכן מנהל ההסדר, עו"ד ירון פוקס, כי הנושים העיקריים, הסכימו להסדר, בעוד שניים התנגדו ולא הגיעו לדיון.  מנהל ההסדר תמך אף הוא בהצעת ההסדר וזאת לאחר שבחן את מכלול העובדות, והגיע אף הוא למסקנה כי ההצעה טובה ומיטיבה עם הנושים.


עו"ד גיא העליון אשר מייצג את בעל החברה ועו"ד רונן נאווי המייצג את החברה, וליוו בייעוץ משפטי ראוי ונכון בנסיבות העניין, ציינו כי יש רוב בקרב הנושים להסדר,  המשקף פירעון הולם של החוב, וכי בתמונה הכוללת הוא מיטיב עם הנושים ולכן יש לקבלו.


לאחר בחינת התיק, הסכימה הפרקליטה מטעם הממונה על חדלות הפירעון להצעת ההסדר.

 

באולם נכח אף עו"ד יואב גמרסני, המתמחה זה שנים רבות בתחום חדלות הפירעון, הן של יחידים והן של חברות, הבהיר כי "הליך הסדר בתקופה הנוכחית הוא אלטרנטיבה הנכונה ביותר בנסיבות דומות לאלו שנפרסו בעניין הנ"ל, ויתרונותיו רבים על פני הליך חדלות פירעון מלא. הדבר מקבל משנה תוקף על רקע אירועים שהתרחשו בשנים האחרונות – הן הקורונה והן מלחמת "חרבות ברזל" -  אשר יצרו מצבים קשים לעסקים ויחידים שבשורשם היו עסקים טובים עם זכות קיום".

 

העומס על בתי המשפט הוא אדיר, הסבלנות הציבורית לא תמיד לצד השופטים,  ובכל זאת רובם עושים את עבודתם נאמנה. כבוד השופט לובינסקי הציג במהלך הדיון בקיאות בתיק, אנושיות, שליטה בנעשה באולם, ויעילות. המתבונן מהצד יכול לטעות שמדובר בעבודה קלה, והתבוננות מעט יותר מעמיקה מגלה שהמציאות השיפוטית אינה פשוטה כלל.

 

סוף דבר:

הכנה מעולה ובקיאות בפרטים מאפשרים ללובינסקי לגשת מיד ללב העניין. הוא מדבר בסבלנות המובילה להסכמות שאולי רחוקות מציפיות התובעים - אבל עולות בקנה אחד עם הפסיקה וההיגיון.


לובינסקי קבע ונתן תוקף של פסק דין להסכמות הצדדים, ואמר כי "המשמעות היא שאני מאשר את הסדר החוב אשר אושר ברוב מניין וערך כנדרש".


בית המשפט המחוזי מרכז-לוד

במהלך עשור השנים השופט לובינסקי משמש בתור שופט אשר ניכר שעניינו של האזרח הנפגע עומד בראש מעייניו. אין זה אומר כי כל תביעה מתקבלת אך גם במקרים בהם טועה התובע בטענותיו, השופט לובינסקי מציג לו את הדרכים החלופיות בהן כדאי לנקוט, כדי שלא יבזבז את משאביו ואת משאבי בית המשפט.

 

לאחרונה, בשל שביעות רצון המערכת מהתנהלותו המקצועית, לובניסקי מונה לשופט בבית המשפט המחוזי. ניתן רק להצטרף לתקווה ששופטים כמוהו ימצאו את עצמם מקודמים, בעיקר כי מגיע לנו, הציבור, שופטים כאלו. 

 

 

Comments


bottom of page